בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עשרות יהודים הפגינו בחווארה - ערבים התפרעו

החיילים פזרו מאות מפגינים ערבים. "קוראים לחיילים לפעול בתקיפות ולא לאפשר את החרפה", אומר מנחם בן שחר מפורום 'ערבות יהודית'

  • י"ז סיון תשע"ו - 19:47 23/06/2016
גודל: א א א

עשרות תושבים מגב ההר הפגינו לפנות ערב (ה') בכפר חווארה במחאה על אזלת היד של צה"ל אל מול המתפרעים הערבים בכפר המיידים מדי יום אבנים לעבר תושבים יהודים הנוסעים דרך הכפר.

בתחילה, תוכננה ההפגנה לאתמול, אך לאחר שהצבא ביקש מהתושבים לדחות את ההפגנה בשל פעילות צבאית הוחלט לדחות אותה להיום.

(אברהם שפירא)

בשלב מסויים החלו מאות ערבים מהכפר להתקהל מול ההפגנה של התושבים היהודים. קבוצה של כ-15 מפגינים יהודים החלה לצעוד לכיוון הכיכר המרכזית של הכפר ומתפרעים ערבים החלו לצעוד לכיוונם ולהתפרע. עד מהרה החלו המתפרעים הערבים ליידות אבנים לעבר הכוח הצבאי במקום. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ופזרו את המתפרעים הערבים. כמה ערבים נעצרו על ידי החיילים.

(אברהם שפירא)

"אין מצב שפתוחות פה החנויות והבנקים והכל סבבה בזמן שזורקים אבנים על יהודים", אומר לקול היהודי מנחם בן שחר מפורום 'ערבות יהודית' הפועל למען הביטחון בגב ההר.

(אברהם שפירא)

"להערכתי, הצבא בסופו של דבר שמח במסר שעובר מול הערבים במסגרת הפגנה כזו, גם אם בצה"ל לא יאמרו את זה בפירוש", אומר מנחם. "יש הענות יפה של התושבים, כולם יודעים שטרור האבנים זה נסיונות לרצח, אנחנו לא מחכים בשקט שחס ושלום יקרה משהו".

(אברהם שפירא)

"אנחנו סומכים על השם יתברך וקוראים לחיילים להתנהג בתקיפות. אנחנו מחזקים את ידי הצבא לפעול הרבה יותר בתקיפות ולא לאפשר את החרפה הזאת שגוים מנסים להרוג יהודים בארץ ישראל".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד