בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בלעדי: "אין לי לאן ללכת"

עם חיוך גדול על הפנים אלישע ירד, הקטין מיצהר, מדבר למצלמה. בתוך כך, הודיעו בצה"ל לעורך דינו כי על אלישע לעבור להתגורר בחוות בודדים בנגב

  • י"ז סיון תשע"ו - 20:44 23/06/2016
גודל: א א א

בלעדי:אלישע ירד בן ה-15 מיצהר, מספר לצבי סוכות על ההחלטה להפר את הצו המנהלי נגדו ולא לעזוב את בית הוריו. "אנשים שמעו שבאים שוטרים ודופקים ב-2 בלילה, מעירים את כל הבית - אנשים אין להם כוח לזה. בינתיים אין לי לאן ללכת. מבחינת האלוף שאני אלך לרחוב".

"אני נשאר בבית. אם יעצרו איתי אז אעצר, אני אלך לשופט ואני מקווה שהוא יבין את המצב".

"יש הרבה דברים הזויים כאן, זה הזוי בכלל שמגרשים כך מישהו בלי משפט". אלישע אומר שבצו נכתבו טענות מאוד עמומות נגדו. "אמרו דברים מאוד עמומים: מסוכן לביטחון המדינה, מסוכן לחיי 'פלסטינים' ורכושם ביהודה ושומרון. לא הזכירו אירועים ספציפיים, כנראה זה דברים חוקיים וכנראה שהם לא אוהבים את זה".

בתוך כך,רס"ן יזהר יצחקי, ראש תחום מבצעי וזכויות האדם בפרקליטות הצבאית שיגר מכתב לעורך דינו של אלישע בו כתב כי עליו לעבור עוד היום לחווה בדרום שם יקבל "מיטה ללינה, מזון ושירותים סניטריים כנדרש".

הדבר עורר את זעמה של משפחת הקטין אשר אינם מכירים את אנשי החווה ואיש לא פנה אליהם בנידון, מה גם שלא ברור האם אנשי החווה מסכימים לקבל את הנער והאם מותר להם לקבלו בשעה שהוריו מתנגדים לכך.

"החוצפה וההתנשאות של המחלקה היהודית בשב"כ שוברת שיאים חדשים", אמר בתגובה אביו של אלישע. "לקחת ילד בן 15 שלא עשה כלום ולדרוש לזרוק אותו בכתובת לא מוכרת בלי תיאום עם המשפחה זה צעד שעושים במדינה דמוקרטית? בשנות החמישים חטפו את ילדי תימן במחשכים, והיום מנסים להוציא ילדים מהבית לחינוך מחדש לאור יום. המקום הטבעי של הבן שלי הוא בבית ולא יתכן שבגלל חומר חסוי שאין לנו מושג מה יש בו הילד יעזוב את הבית".

עו"ד חי הבר המייצג את אלישע מטעם ארגון חוננו שלח בתגובה מכתב ובו הודיע שוב כי לא יתכן להוציא קטין מבית הוריו, וכעת הקטין עדיין שוהה בביתו. "הניסיון להרחיק את הקטין לנקודה מבודדת בדרום הארץ, דומה למשטרים חשוכים בהם היו מגלים אנשים לחינוך מחדש. אנחנו מנסים להסביר לרשויות כי לא ניתן להתייחס לקטין כאל חפץ ולשים אותו במקומות שונים אלא מקומו בבית הוריו", אומר עו"ד הבר.

"כך אנחנו רוצים שיהיה ואנו מקווים שמישהו יתעשת על עצמו ולא יוגבלו זכויות של קטין בצורה כזו. צריך לזכור שאין כאן הליך משפטי אלא הליך מנהלי ללא הצגת ראיות או חומר כלשהוא וללא פיקוח של בית המשפט. חוק הנוער מגן על זכויות הקטין וקיימים שירות המבחן ורשויות הרווחה, ואילו כאן בהחלטה מנהלית ושרירותית של אלוף על בסיס מידע שאיש לא יודע מהו, זכויותיו של הקטין נרמסות עד דק", הוסיף עו"ד הבר.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד