בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בנינו הם תנאי ראשון בעסקה הטורקית"

משפחות גולדין ושאול פנו לפוליטיקאים בעקבות חתימתו הצפויה של ההסכם עם טורקיה. "לא יתכן שתיתן לטורקים הישגים ותענה לדרישותיהם, בעוד שהבנים שלנו עדין מוחזקים בעזה" אמרו לנתניהו

  • כ' סיון תשע"ו - 11:55 26/06/2016
גודל: א א א
אורון שאול (מימין) והדר גולדין (משמאל) הי"ד
אורון שאול (מימין) והדר גולדין (משמאל) הי"ד

על רקע ההסכם בין טורקיה לישראל שצפוי להיחתם היום (ראשון), קוראות משפחות גולדין ושאול לכלול בהסכם החזרת גופות בניהם הדר ואורון הי"ד, שמוחזקות בידי חמאס מאז מבצע צוק איתן.

המשפחות קראו לפוליטיקאים ולחברי הקבינט המדיני-ביטחוני לעמוד על כך שהחזרת גופות בניהם תיכלל בהסכם. ביום חמישי שוחחו בני משפחת שאול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשו ממנולדרוש את החזרת גופותיהם של אורון והדר גולדין הי"ד כתנאי להסכם הפיוס.

היום, כאמור, צפויות מדינות ישראל וטורקיה לחתום על הסכם שמשקם את היחסים בין המדינות מאז ערעורם בעקבות משט המרמרה לעזה. על פי ההסכם, ישראל תסכים להעברת ציוד וסחורה לעזה על ידי הטורקים, בנית תחנת כוח, מרכז רפואי ותשלום של 21 מיליון דולר "לנפגעי המרמרה".

"לא יתכן שתיתן לטורקים הישגים ותענה לדרישותיהם, בעוד שהבנים שלנו עדין מוחזקים בעזה, זה חייב להיות תנאי ראשון במעלה לעסקה", אמרה זהבה שאול לנתניהו במהלך השיחה. "זה ערך בעל חשיבות רבה לנו כעם, כחברה כמשפחות וכהורים השולחים את ילדיהם להגן על המולדת בשליחות המדינה והצבא".

בעלה הרצל אמר: "חלפו כבר שנתיים ובכל מפגש איתנו הבטחת שאורון והדר יהיו תנאי ראשון בכל משא ומתן לכל עסקה. חזרת ואמרת והתחייבת על כך כמצופה ממנהיג".

משפחת מנגיסטו, הפגינה היום מול משרד ראש הממשלה בדרישה שלא לחתום על ההסכם עם טורקיה עד לקבלת אות חיים מבנם אברה שנעדר לאחר שחצה את הגבול לעזה. במהלך ההפגנה אמר אחיו של אברה, אילן: "נתנו אמון מלא בממשלת ישראל ובחברי הכנסת, שיעשו את עבודתם נאמנה. שיעשו הכול כדי להשיב את אחי הביתה.נוכחנו לדעת שהוליכו אותנו שולל. לא יכול להיות שמדינת ישראל תחתום על סיוע הומניטרי, בזמן שאחי החף מפשע מוחזק בידיהם. תחזירו אותו עכשיו!".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד