בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המצור על עזה יוסר?

נתניהו הציג את ההסכם עם טורקיה. משפחות גולדין ושאול זועמות: "פגיעה בחוסן הלאומי". עשרות מליוני דולרים יועברו למשפחות הטרוריסטים שנהרגו ב'מרמרה'

  • כ"א סיון תשע"ו - 14:12 27/06/2016
גודל: א א א
נתניהו וקרי היום לפני הפגישה ברומא (עמוס בן גרשום לעמ)
נתניהו וקרי היום לפני הפגישה ברומא (עמוס בן גרשום לעמ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לאחר פגישה עם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי ברומא על החתימה הצפויה של ההסכם עם טורקיה. במסגרת ההסכם ישראל תעביר עשרות מליוני דולרים למשפחות הטרוריסטים שנהרגו על משט המרמרה.

בהצהרה לתקשורת לאחר הפגישה עם קרי אמר נתניהו: "עדכנתי את מזכיר המדינה קרי לגבי ההסכם שלנו עם טורקיה, שנציג בצהריים. אני חושב שזה צעד חשוב לנרמול היחסים ויש לכך השלכות אדירות על הכלכלה הישראלית ואני משתמש במילה בשיקול דעת – השלכות אדירות על הכלכלה הישראלית, ואני מתכוון להשלכות אדירות חיוביות".

נתניהו טען כי המצור הימי על עזה יימשך כפי שהיה אך ראש ממשלת טורקיה הודיע היום כי לקראת החתימה על ההסכם תישלח ספינה עם עשרות טונות של ציוד לרצועת עזה. כך או כך, לקראת סוף השבוע צפוי ההסכם עם טורקיה לעלות לדיון בקביט המדיני הבטחוני ונכון לשעה זו לא ברור בה דעתם של יתר חברי הקבינט בנוגע אליו.

נושא הפיצויים למשפחות הטרוריסטים הטורקים גרר זעם ציבורי רב. חברת הכנסת חנין זועבי שהשתתפה במשט ה'מרמרה' אמרה אתמול כי הנכונות של ישראל לפצות את המשפחות מהווה "הודאה ברורה באשמה. זו הודאה ברצח תשעה בני אדם וביצוע פעולה פיראטית בלב הים הבינלאומי".

במקביל, המשפחות השכולות גולדין ושאול ממשיכות במאבקן נגד ההסכם. לדבריהן, העובדה שההסכם אינו כולל שום פעולה שתקדם את השבת גופות בניהן לידיהן היא חמורה. אחותו של הדר גולדין הי"ד אמרה שהדבר מהווה "פגיעה בחוסן הלאומי" וכי לא מדובר במאבק של המשפחות לבדן. צור, אחיו התאום של הדר, אמר הבוקר: "העסקה מוכיחה שהסכמי גז יותר חשובים מביטחון מדינת ישראל ולוחמי ישראל".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד