בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחבלים משרונה תכננו פיגוע ברכבת

כתב אישום הוגש הבוקר (ב') למחבל ולסייען מהפיגוע בתל אביב. המחבלים, כך על פי כתב האישום, שאלו עוברי אורח על מסעדות ובתי קפה

  • כ"ח סיון תשע"ו - 14:11 04/07/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע (דוברות המשטרה)
זירת הפיגוע (דוברות המשטרה)

הפרקליטות הגישה היום (שני) כתב אישום למחבל שביצע את הפיגוע במתחם "שרונה" ולערבי נוסף שסייע לו והיה מעורב מלא בתכנון הפיגוע ובהוצאתו לפועל. הנאשמים הםחאלד מחאמרה, מחמד מחאמרה ויונס זין כולם בסביבות גיל העשרים מהעיירה יטא הסמוכה לחברון.

על פי האמור בהודעת הפרקליטות, חלאלד החליט לבצע את הפיגוע לאחר הצתת הבתים בכפר דומא בקיץ הקודם. הוא שיתף את מחמד ברעיון הטרור שלו והשנים צירפו את יונס. השלושה תכננו לבצע פיגוע ירי בקרון רכבת על מנת להרוג כמה שיותר יהודים. בנוסף, תכננו השלושה את הפיגוע לרמדאן.

במסגרת הקשר, תכננו הנאשמים לבצע את הפיגוע ברכבת ישראל על ידי ביצוע ירי בנוסעי הרכבת שילכדו בקרונות ולא יוכלו לברוח, ובכך תושג מטרתם לרצוח כמה שיותר יהודים.לצורך כך, בתקופה שקדמה לביצוע הפיגוע, אסף חאלד מידע בנוגע ללוחות הזמנים של הרכבת, תמונות של הרכבת עצמה, מסלולי הרכבות, מיקומם של הדוכנים למכירת כרטיסים, שערי הכניסה לתחנות הרכבת, הכניסות והיציאות של תחנות הרכבת, וכן כמות הנוסעים ברכבות השונות.

לאחר גיבוש המידע, גמלה בליבם של הנאשמים ההחלטה כי יבצעו את פיגוע הירי בקו הרכבת מתל אביב לחיפה. יונס הופקד על השגת נשק לביצוע הפיגוע.

בעודם ממתינים להגעת כלי הנשק מיונס, ביצעו חאלד ומחמד את הפעולות הבאות: על מנת להתחזות לאנשי עסקים, רכשו חליפות רשמיות, שעונים, תיקי עור, נעליים, משקפיים ושעונים בעלות כוללת של כ- 2,600 ש"ח; קנו שני סכינים באורך 30 ס"מ, מתוך מטרה שאם כלי הנשק יתקלקלו או יתקעו במהלך הירי או שתגמר התחמושת, יבצעו השניים פיגוע דקירה; קנו רעל עכברים כדי שיוכלו לעשות שימוש בסכינים הטבולות ברעל ולדקור באמצעותן אזרחים נוספים ובכך להעצים את הנזק ההמוני המתוכנן.

יום קודם הפיגוע סיכמו השלושה עם איסמאעיל אדעיס שיסיע אותם ליישוב שגב שלום ביום הפיגוע. השלושה הסתפרו בשעות הבוקר על מנת להיראות כאנשי עסקים ובשעות הצהריים נסעו לשגב שלום שם שהו בדירה של ערבי אחר אותו הם מכירים והתארגנו לפיגוע.

חאלד ומחמד לבשו את החליפות והכניסו לתיקים את כלי הנשק, התחמושת והסכינים. לאחר מכן עלו על אוטובוס 53 משגב שלום לבאר שבע וירדו בכניסה לתחנה המרכזית באר שבע. בעת שהגיעו השניים לתחנת הרכבת בבאר שבע, גילו כי בפתח התחנה קיימים אמצעי ביטחון קפדניים, לרבות גלאי מתכות, ולאור זאת החליטו לשנות את תכניתם המקורית. סמוך ל- 20:00 החליטו לקחת מונית לתל אביב. בשעה 21:00בערך הגיעו לתל אביב וירדו מהמונית ליד תחנת רכבת "השלום", הסמוכה למרכז עזריאלי.

בהגיעם לתל אביב, חיפשו חאלד ומחמד מקום הומה אדם על מנת לבצע בו את הפיגוע. לצורך כך, שאלו עוברים ושבים היכן ישנן מסעדות או בתי קפה, ולאור המידע שקיבלו, החלו לצעוד למתחם "שרונה".

בשעה21:30בערך נכנסו השניים לבית הקפה "מקס ברנר" והתיישבו ליד אחד השולחנות. לאחר כמה דקות, כשהבחינו שהמקום הומה אדם, החליטו כי זה העיתוי לבצע את הפיגוע. חאלד ומחמד קמו ממקומם, שלפו את כלי הנשק וירו לכל עבר בכוונה לגרום למותם של יהודים רבים ככל האפשר. במהלך הירי, לאחר שפגעו במספר אזרחים, התקלקלו כלי הנשק וחדלו לירות. בשלב זה,
השליך מחמד את נשקו על אחד מהאזרחים שנפגעו כתוצאה מהירי, ויחד עם חאלד, החל לברוח מהמקום מכיוון מזרח למערב.

חאלד נורה בסמוך על ידי מאבטחים. מחמד ברח יחד עם אנשים נוספים שנמלט מהזירה ונכנס לדירה בתל אביב במסווה של אדם הנמלט מהפיגוע. בעל הבית, שוטר במקצועו שהוקפץ למקום הפיגוע קישר בין גופת חאלד ל"נמלט" השוהה בביתו ותפס אותו בבית. כוחות נוספים הגיעו והוא נעצר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד