בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"שם האבות. המדיניות צריכה להשתנות"

תושב חרשה שנוסע מידי חודש למערת המכפלה לשפוך את ליבו נתקל בשער סגור. "בהקשר של הפיגועים באזור חברון זה צורם עוד יותר"

  • אברהם שפירא
  • כ"ט סיון תשע"ו - 22:08 05/07/2016
גודל: א א א
ערבים הוכנסו למערה. המקום חולל (מנהלת מערת המכפלה)
ערבים הוכנסו למערה. המקום חולל (מנהלת מערת המכפלה)

מידי חודש יוצא מרדכי צבי לנדסברג יחד עם ילדיו, מביתו שבישוב חרשה במערב בנימין, דרומה למערת המכפלה, מקום קבורתם של האבות הקדושים. בפעם האחרונה שנסע, סמוך לראש חודש סיוון, נתקל לנדסברג בשעריה הנעולים של המערה שנסגרו בידי צה"ל לשימוש ערבי בלבד לרגל הרמדאן.

"אני נוסע כמעט מידי חודש יחד עם הילדים שלי לתפילת ותיקין במערת המכפלה" מספר לנדסברג בשיחה עם הקול היהודי. "כשבאתי לנסוע לכבוד ראש חודש הקרב, בדקתי עם הישוב היהודי בחברון האם המערה פתוחה בגלל חוויה קודמת שנתקלתי בה בחודש שעבר שהמערה הייתה סגורה ליהודים, ואכן גם הפעם היא הייתה סגורה".

לנדסברג משקיע בנסיעותיו אלו וחשוב לו להגיע על אף המרחק. "אני יוצא בשלוש-ארבע לפנות בוקר מהבית וחוזר בעשר לחרשה. כואב הלב שמקום תפילה של יהודים נהפך למקום תפילה של גוים ביום אחד. יש לה' צער מאוד גדול מזה שיהודים לא יכולים להתפלל היכן שהאבות שלהם קבורים".

מערת המכפלה (מנהלת מערת המכפלה)

| "זה צורם יותר בהקשר של הפיגועים"

לדבריו, "המדיניות של צה"ל חייבת להשתנות. אני מגיע לפעמים למערה ובמסדרון שומעים מהעבר השני את הערבים קוראים קריאות ומסננים דברים ופשוט כואב הלב על המצב הזה. התפיסה בארץ היא "להיות עם חופשי", אבל זה כמו ילדים שרוצים שיעור חופשי אבל לא כל כך יודעים מה לעשות בו. נראה שעם ישראל כשהוא מגיע לכל מיני צמתים הוא לוקח את האפשרות הכי קלה, גם אם היא לא הגיונית. לא יקרה מצב כזה בברלין או באמריקה שיהפכו בית כנסת רק ליום אחד למסגד. זה לא ראוי, ואצלנו זה לא צריך לעבור בשתיקה".

"בהקשר של הפיגועים באזור חברון זה צורם עוד יותר" הוא מדגיש ואומר שצריך להתפלל על כך ויש לעורר את הציבור. "צריך להתפלל לה', זה דבר שצריך לכאוב לנו. בהר הבית התרגלנו למציאות כזו מאחר שיש רבנים שאוסרים להיכנס, אבל במערת המכפלה אפילו אין מחלוקת, אז אין מקום לפתוח את זה לגוים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד