בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אלאור אזריה הציל לבן שלי את החיים"

לוחם בכפיר העיד במשפטו של אזריה ואביו תמך בלוחם שחיסל מחבל. "פחדנו שהמדינה לא נותנת גב לחיילים"

  • ל' סיון תשע"ו - 19:28 06/07/2016
גודל: א א א
הלוחם אלאור אזריה בבית הדיען (הלל מאיר TPS)
הלוחם אלאור אזריה בבית הדיען (הלל מאיר TPS)

בשעות אחר הצהרים (רביעי) עלה על דוכן העדים בבית הדין הצבאי ביפו, לוחם בחטיבת כפיר, אשר נכח בזירת הפיגוע בו נפצע חייל צה"ל ולאחריו חוסל מחבל בידי הלוחם אלאור אזריה.

"אחרי האירוע דיברו איתנו כי פחדנו שהמדינה לא נותנת גב לחיילים וניסו להוריד מאיתנו את הלחץ", סיפר החייל במהלך משפטו של הלוחם אזריה המואשם בהריגת מחבל. "הרגשנו שלא נותנים גב לאלאור שצריך לעבור את כל ההליך הזה. המפקדים אמרו שהאירוע לא בסדרף מי ששמע את הדברים היו החיילים".

עורך דינו של אזריה, עו"ד אייל בסרגליק, הפנה שאלה ללוחם שהעיד "איך אתה מרגיש שהמפקדים שאתה כפוף אליהם מכוונים אותך איך הם רואים את האירוע? זה השפיע עליך?". העד השיב: "לא יודע, אם כל הזמן אומרים לך שתה קולה, שתה קולה, אתה בסוף תשתה קולה", אמר העד בהתייחסות לכך שקצינים בצה"ל אמרו אחרי האירוע שוב ושוב כי המעשה אשר ביצע אזריה הינו חמור לטעמם.

לאחר הדיון, אמר אביו של החייל שעלה להעיד, לעיתונאים מחוץ לאולם הדיונים, כי "זו טעות שהמשפט הזה מתקיים, אלאור הציל את הבן שלי", צוטט האב בוואלה. "הילדים האלה נשלחו להגן על מדינת ישראל. זה בני יחידי, שלחתי אותו בלי דאגות לשרת ביחדיה קרבית ואני תומך בו כל הזמן".

עוד הוסיף האב ואמר, כי "הוא נקלע לאירוע, רואים את התמימות שלו בזמן האירוע. אלאור אזריה לא טעה. זה לא טיול, היה שם פיגוע. אלאור קיבל החלטה לבצע ירי בודד במחבל, בזכותו הבן שלי נשאר בחיים. המשפט הזה מיותר לחלוטין, לא בסדר שהגישו נגדו כתב אישום. אני אומר תודה לאלאור שנטרל את המחבל כי אם היה קורה אסון אניע לא יודע מה היה קורה".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד