בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עשור למלחמה: נחשפו תיעודים

דובר צה"ל חשף לראשונה תיעודים מרשת הקשר בהיתקלות במלחמת לבנון השניה בה נהרגו שמונה חיילים

  • ד' תמוז תשע"ו - 14:53 10/07/2016
גודל: א א א
הפצצת משגר רקטות במלחמת לבנון השניה (דובר צהל)
הפצצת משגר רקטות במלחמת לבנון השניה (דובר צהל)

דובר צה"ל חשף היום (ראשון) לראשונה את הקלטות הקשר של גדוד 51 של חטיבת גולני מקרב בינת ג'בל בשבוע השלישי של מלחמת לבנון השנייה.

בקרב נהרגו רס"ן רועי קליין, סרן אלכס שוורצמן, סגן עמיחי מרחביה, סמ"ר שמעון דהן, סמ"ר עידן כהן, סמל שמעון אדגה, סמל אסף נמר, וסמ"ר אוהד קלאוזנר הי"ד.

לאחרונה השיקו בצה"ל אתר אינטרנט חדש לזכר הנופלים בקרב ובו עדויות של הבכירים שפעלו במלחמה ותיעודים מרשת הקשר הצבאית של ההיתקלות הקשה בה נהרגו החיילים.

"האנשים החמושים האלה שעכשיו אנחנו מסתכלים עליהם, הם נמצאים בבית שלא נמצא על הפוטוסטט, גיל", נאמר ברשתות הקשר, "יש אנשים בחלק התחתון של גזרה, אני רואה למעלה ולמטה אנשים".

"הופה יש פה ירי, הם מאחורי חומה מבצעים ירי...אנחנו רואים פה חמש דמויות ושניים ברחו. יש שתי קבוצות מתחת לעצים ועוד אדם אחד שנמצא ליד גרם המדרגות בשטח מת מבחינתנו".

הקלטה נוספת עוסקת בפינוי הפצועים, "להכניס את כל הברגים והפרחים לתוך הינשופים, צריכים לדעת רק כמה יש כדי שנוכל להתארגן עם כמות דרדרים מספקת".

"אני צריך לדעת כמה פצועים אתה מוציא החוצה – כמה בשכיבה, כמה בישיבה", שאל אחד מהם, והשני השיב לו: "בינתיים עשרה פצועים, בינתיים ירי – חלה התייצבות בפצוע ראש". קצין נוסף מוסיף, "הכוח למטה הצליח להרוג בערך עשרה מחבלים".

כוחות פועלים במלחמת לבנון במרון א-ראס (דו"צ)

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 10 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד