בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"איש טוב, בן אדם שעוזר המון"

דיון נוסף בשלב ההוכחות במשפט אזריה התקיים היום (ב') בבית הדין הצבאי ביפו. חברו ללחימה ועד לתקרית העיד

  • ה' תמוז תשע"ו - 11:02 11/07/2016
גודל: א א א
אלאור אזריה בבית הדין הצבאי (הלל מאיר TPS)
אלאור אזריה בבית הדין הצבאי (הלל מאיר TPS)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

בבית הדין הצבאי ביפו התקיים שלב נוסף בהוכחות במשפטו של החייל אלאור אזריה. חברו של אזריה ללחימה, ועד לחיסול המחבל על ידי אזריה העיד. אמש, הושלמו 400,000 השקלים בפרויקט גיוס ההמונים לסיוע משפטי לאלאור אזריה בתוך 12 שעות מהעלאתו לאוויר.

"בהתחלה חשבתי שמה שאלאור עשה חמור, אבל אחר כך כשהבנתי שיכול להיות על המחבל פצצה חשבתי שמה שאלאור עשה היה בתבונה" אמר החייל בתחילת דבריו, לאחר שציין כי היה חשש למטען על המחבל בגלל הבגדים שלבש, וכי אלאור אמר למפקדו כי המחבל צריך למות.

לשאלת התובע אם בעיניו המחבל היווה איום, ענה: "אני חושב שכן, מכיוון ששמעתי סיפורים שמחבלים נושאים פצצה והיה סיכוי שהוא יתפוצץ". בנוסף אמר החייל: "לא הפעלתי שיקול דעת, לא חשבתי שהוא הולך לירות על המחבל. הייתי בשוק, אם הייתי יודע שהוא הולך לירות במחבל המנוול הייתי עוצר אותו".

פרויקט הגיוס שהושלם במהירות

בשלב זה הציג עורך הדין שאלות לעד."אחד העדים אמר שהתחושה שלו שהמדינה לא נתנה גב לאלאור, אתה מסכים עם זה?" העד השיב שכן. "ספר לי על ההיכרות שלך עם אלאור? הוא חמום מוח? הוא בן אדם שהולך מכות?" העד: "הוא איש טוב, בן אדם שעוזר המון".

הסנגור אמר כי "המח"ט אמר שמתייחסים לפינוי מחבלים/פצועים/הרוגים שנקודת המוצא שאיום המטענים זה לא משהו שמתייחסים בפיגועים אלה, ניתנה לך הנחיה כזאת?". העד השיב בשלילה. "כלומר אתה והנאשם, אף שלא נותנים לכם הדרכה חוששים ממטען", הקשה הסנגור והעד ענה שכן. "הייתה התראה על רצון חמאס לבצע פיגוע?", שאל הסנגור והעד ענה: "נכון".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד