בע"ה כ"ג ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

טרור במסווה של תנועת נוער

ליברמן חתם על צו להוצאת "תנועת הצעירים" המוסלמית מחוץ לחוק. התנועה קיימה זרועות רבות ברחבי הארץ ויזמה פעולות טרור בהכוונת איראן וחיזבאללה

  • ה' תמוז תשע"ו - 19:28 11/07/2016
גודל: א א א
ארכיון (הלל מאיר TPS)
ארכיון (הלל מאיר TPS)

שר הביטחון אביגדור ליברמן חתם היום (ב') על צו המכריז על ארגון 'אלחראכ אלשבאבי' - תנועת הצעירים כהתאחדות בלתי מותרת בישראל, בהתאם לתקנות ההגנה לשעת חירום.

מלשכתו נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר שהצטבר מידע רב ומשמעותי, המלמד כי הארגון פועל בהכוונת חיזבאללה ואיראן במטרה לבצע פיגועים ברחבי הארץ. מהמידע שנאסף בשב"כ עלה כי הארגון פועל במסווה של התארגנות צעירים, שנועדה להביא לשינוי המצב של ערביי יו"ש וירושלים באמצעים אזרחיים. בפועל, מדובר בהתארגנות טרור שבראשה עומדים שני פעילי אופוזיציה ל"רשות הפלסטינית", מניר שפיק סלים עסלי, המתגורר בלבנון, וחלמי עטיה מחמד בלביסי, המתגורר בירדן, הפועלים בשליחותם ובמימונם של חיזבאללה ואיראן. בשנתיים האחרונות העבירו השניים מאות אלפי שקלים לקידום מטרות הארגון ולמימון פעילות טרור.

פיגועי הטרור שנעשו במסגרת הארגון כללו ידויי מטענים, בקבוקי תבערה ואבנים בכביש 443, בחברון ובירושלים. לפני כמה חודשים עצרו "מנגנוני הביטחון הפלסטיניים" חולייה של הארגון שפעלה באזור רמאללה כשברשותה אמצעי לחימה מגוונים, שכללו רימונים, רובים, אקדחים ותחמושת רבה. בראש החוליה עמד באסל מחמוד אבראהים אלאערג', מראשי הארגון באיו"ש ואחראי על הזרוע הצבאית. אלערג' נפגש עם אנשי חיזבאללה וראשי הארגון בחו"ל.

במקביל למעצר החוליה ברמאללה נעצרו על ידי שב"כ סוחרי אמל"ח, אשר סיפקו לחוליה את אמצעי הלחימה. כן נעצר מראד מחמד מוסא מחיסן, ערבי אזרח ישראל, שהיה אחראי על רכישת אמל"ח ואף נטל חלק בתכנון הפיגועים. בחקירתם עלה כי המימון לפעילותם התקבל מבכיר הארגון בירדן, חלמי בלביסי.

פעיל נוסף שנחקר בשב"כ הוא חאזם שוכרי עבד אלגני אלקואסמה מחמולת הטרוריסטים קוואסמה בחברון. אלקואסמה מונה כאחראי על אזור חברון מטעם הארגון, ופעל בהנחית ראשי הארגון בחו"ל לשם קידום פיגועי השלכת בקבוקי-תבערה ומטענים באמצעות גיוס צעירים ומימון פעילותם.

בחקירתו של אלקואסמה עלה מידע על מפגשים שקיים עם הנהגת הארגון בלבנון, בהם הונחו הפעילים לבצע פעילות טרור כנגד ישראל ולפגוע במרקם החיים בירושלים, לרבות פגיעה בתשתיות אזרחיות, כגון תשתית החשמל והרכבת הקלה. במפגשים נדונו מטרותיו הנוספות של הארגון, ובהן הפלת שלטונו של אבו מאזן ומיטוט הרשות הפלסטינית, במסווה של מחאה אזרחית רחבה. גיוס והכוונת הפעילים בידי גורמי חיזבאללה ואיראן.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד