בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הדבר מוכיח שהחשדות חסרות בסיס"

השב"כ האריך שוב את צו איסור המפגש עם עורך דין לעצורים ממגדל העמק

  • יח"צ
  • ו' תמוז תשע"ו - 10:24 12/07/2016
גודל: א א א
חבריהם של העצורים מפגינים אתמול מחוץ לבית המשפט
חבריהם של העצורים מפגינים אתמול מחוץ לבית המשפט

חוקרי השב"כ האריכו הבוקר (ג') ב-48 שעות נוספות את איסור המפגש עם עו"ד לשניים מהקטינים שנעצרו במגדל העמק ביום ראשון בבוקר.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיש ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי ובו הדגיש כי מדובר בפגיעה חמורה ביותר בזכויותיהם הבסיסיות של הנערים. קטין שלישי שעצור עדיין עם איסור מפגש אף הוא.

אתמול קיבל בית משפט השלום בנצרת באופן חלקי בלבד את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של הקטינים בשמונה ימים. השופטת אילנית אימבר האריכה את מעצרם עד ליום חמישי.

עו"ד ליאור בר זוהר המייצג את הקטינים מטעם ארגון חוננו אמר בתגובה: "לטעמינו הדבר מוכיח שמדובר בחשדות חסרי בסיס ואנו סמוכים ובטוחים שבימים הקרובים הצדק יצא לאור והם ישוחררו".

יש לציין כי על פרטי החקירה עצמם ופרטי החשודים מוטל צו איסור פרסום ובמשטרה אמרו כי מדובר באירוע "פשיעה לאומנית".

"שוב קטינים נלקחים למתקן שב"כ ונאסר עליהם לפגוש עו"ד בצעד קיצוני שפוגע בזכות הבסיסית שלהם לייצוג משפטי", אומרים בחוננו. "הדמוקרטיה בישראל מתה ואין פוצה פה ומצפצף. כבר ראינו כיצד רכז הנוער של כוכב השחר ישב במעצר בשב"כ מעל 10 ימים כאחרון המחבלים כאשר התברר שאין לו שום קשר לביצוע עבירות על החוק. מדובר במצב שצריך להדיר שינה מעיני כל מי שזכויותיו חשובות לו, אך לצערנו נראה שהציבור עדיין לא מפנים את חומרת העניין".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד