בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סא"ל דוד שפירא העיד במשפט אזריה

מג"ד שמשון בו שירת אזריה בחברון, העיד היום (ג') בבית הדין הצבאי ביפו. שלב ההוכחות במשפטו של החייל כבר בשלבי סיום, כך על פי התביעה

  • ו' תמוז תשע"ו - 13:42 12/07/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בחברון (TPS)
זירת הפיגוע בחברון (TPS)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

עדות נוספת מהמשפט המתנהל כנגד החייל אלאור אזריה התקבלה היום (שלישי) בבית הדין הצבאי ביפו מפיו של דוד שפירא, מפקד גדוד שמשון בו שירת אזריה.

"לכל אורך הדרך, אזריה היה אחד מהחיילים הטובים ביותר משקיע וללא אירועי משמעת" סיפר שפירא. "כמה שבועות לפני האירוע אישרתי את המינוי שלו לחובש פלוגתי (חופ"ל) כי מדובר באחד החיילים הטובים ביותר ובאחד החובשים הטובים היותר".

על האירוע עצמו אמר:"ניסיתי להבין מדוע ביצע את הירי. הוא אמר לי שהוא זיהה את המחבל זז ולידו סכין. שאלתי אותו למה לא התקרבת ובעטת בסכין וירית הוא ענה שחש סכנה. אמרתי לו שאני חש שהוא לא דובר אמת כי לתום הוא אמר משהו אחר".לגבי החשש מקיומו של מטען על גופו של המחבלף אמר? "הוא לא דיבר על חשש ממטען, רק מסכין שהייתה בסמוך למחבל".

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את אזריה אמר למג"ד: "אתה לשיטתי, לא מחובר לחיילים שלך ואפילו מנותק מהמציאות. אתה לא יודע מה החיילים אמרו בעדותם במצח בנוגע לחשש מסכנה". בסרגליק המשיך ושאל: "חיילים שלך העידו שלא עברו אימון על בידוד זירת אירוע ולא תדריכים ודימוי מצבים של חגורת נפץ על מחבלים?". שפירא השיב: "קודם כל אני לא הייתי בעדותם במצ"חואני לא יודע את כל מה שהם אמרו לכם, אני מתייחס לעובדות שאני מכיר. עשו תרגילים ויש תדריכים לפני התעסוקה ובמהלכה, אז האמירה הזו היא מן הסתם חלקית ואני לא מקבל אותה".
לאחר שעודכן בפרטי הירי ממפקד הפלוגה תום נעמן, עדכן שפירא את מח"ט כפיר, שהגיע אחרי כארבע שעות לחברון והורה להשעות את אזריה מפעילות. בהמשך הוא דיווח לפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, והוחלט על פתיחה בחקירת מצ"ח שבעקבותיה הוגש כתב האישום נגד אזריה.
תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד