בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוננו: מעצר שרירותי בעיר העתיקה

בלשי משטרה הורו לצעיר יהודי להימנע מהליכה ברחוב הגיא בעיר העתיקה והודיעו כי במידה ולא ילך לכותל המערבי יעוכב. הצעיר ביקש סיבה חוקית ונעצר בגין "אי ציות לשוטר"

  • ו' תמוז תשע"ו - 16:44 12/07/2016
גודל: א א א
הכותל המערבי של הר הבית (הלל מאיר TPS)
הכותל המערבי של הר הבית (הלל מאיר TPS)

צעיר יהודי שצעד ברחובות העיר העתיקה עוכב בשעות הבוקר המאוחרות (שלישי) ובהמשך נעצר לאחר שקצין בילוש הורה לו ללכת לכותל המערבי של הר הבית, וזאת ללא כל הצדקה חוקית. משסירב הצעיר הוא עוכב בחשד לאי ציות לשוטר.

הצעיר צעד הבוקר מהכותל המערבי של הר הבית לכיוון שער שכם, וברחוב הגיא ניגשו אליו בלשי משטרה שביקשו ממנו תעודות זהות והודיעו לו כי אסור לו ללכת ברחוב אלא עליו לחזור לכותל המערבי.

לאחר כמה דקות הגיעו למקום מספר בלשים נוספים ובראשם קצין בילוש שהודיע לו כי הוא עורך "סבב שערים ספונטאני". הקצין הורה לו לחזור לכותל המערבי וסירב לנמק את הסיבה.

הצעיר ביקש להמשיך ולצעוד ברחוב הגיא אך הקצין אמר לו כי עליו לחזור אך ורק לכותל המערבי אחרת יעוכב בגין אי ציות לשוטר. הצעיר השיב כי הוא מבקש נימוק חוקי לסיבה שעליו לחזור לכותל אחרת לא ילך לשם, ומשכך הורה קצין הבילוש על עיכובו לתחנת המשטרה.

בארגון חוננו מדווחים כי לאחר החקירה ביקשו החוקרים כי הצעיר יחתום על הרחקה מהעיר העתיקה אולם הוא סירב בטענה שלא עבר על החוק ואין סיבה להרחקה. בתגובה הודיעו חוקרי המשטרה לעו"ד נתי רום המטפל בעניינו של הקטין מטעם ארגון חוננו כי הוא ישאר הלילה במעצר ומחר יובא לדיון.

עו"ד רום מיהר להגיש ערר דחוף על ההחלטה לבית המשפט כשהוא מתאר את המקרה ומבקש כי דיון בעניינו יתקיים היום וכי הצעיר ישוחרר לאלתר. השופטת קרן מילר קבעה כי המשטרה תגיב לערר עד השעה 17:30.

"לצערי אנחנו שוב עדים להתנהלות שערורייתית של משטרת ישראל, הפעם בעיכוב שווא של בחור שהסתובב לתומו בסמטאות העיר העתיקה עם אופניו ועוכב בידי מספר רב של שוטרים רק משום שלא הסכים ללכת אל הכותל ורצה להסתובב בעיר העתיקה. הדבר הזה הוא לא פחות משערוריה. לא יתכן שמשטרת ישראל תעכב ללא סיבה נערים ונערות שמגיעים לירושלים עיר הבירה של ישראל"

נזכיר כי הבוקר נעצר פעיל הר הבית בידי בלשי משטרה בשעה שעשה את דרכו לאירוע ההזדהות עם משפחת אריאל בכניסה להר הבית, אירוע שמתקיים לזכר הלל יפה אריאל הי"ד שנרצחה בביתה בקרית ארבע.

הפעיל נלקח לתחנת המשטרה שם נחקר בחשד שתכנן לבצע "פרובוקציות" באירוע, וכן בחשד שפרסם בדף הפייסבוק שלו תמונה בה הוא נראה אוחז דגל ישראל כשברקע התמונה נמצא הר הבית. התמונה ככל הנראה נערכה בפוטושופ, ועליה נכתב "שאו ציונה נס ודגל".

לאחר חקירה במהלכה קיבל סיוע משפטי מעו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו הוא שוחרר ממעצר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד