בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תחקיר אוהד או מכה נוספת?

ב'שוברים שתיקה' מנסים לגייס את התחקיר שישודר הערב לטובתם אבל לא בטוח שהאמת איתם

  • אורי קירשנבום
  • ו' תמוז תשע"ו - 18:20 12/07/2016
גודל: א א א

בתכנית התחקירים 'המקור' ישודר הערב תחקיר על פעילות ארגון 'שוברים שתיקה'. בקדימונים לתכנית מתברר כי יוצגו בו שורה של כשלים בפעילות הארגון, שנעשים במזיד או בשוגג.

ב'שוברים שתיקה' כך נראה, החליטו להקדים תרופה למכה ועוד לפני פרסום התחקיר הם פרסמו פוסט בעמוד הפייסבוק שלהם שמציג את התחקיר דווקא כתומך בעבודתם. "במהלך החודשים האחרונים ליווה אותנו צוות המקור במסע המטורף שעברנו. הם ראו מקרוב איך פוליטיקאים וארגוני ימין הובילו קמפיין שנאה, אלים ובוטה, כדי להשתיק את קולות החיילים שחושפים בפני הציבור את מדיניות הכיבוש. גם הם הבינו שכל השקרים שהטיחו בנו בחודשים האחרונים הם חרטה. ספין. פחדנות", נכתב.

ובכן, נראה שמדובר בתחקיר ממש אוהד, לא?! לא ממש. בתחקיר עולה טענה על כך שהעדויות שנאספות על ידי אנשי ארגון השמאל הקיצוני אינן מאומתות באופן רציני ואינן הולמות אפילות תחקיר עיתונאי.

איתי רום, כתב התכנית, אמר בטרם שידור התכנית: "לקחנו עשר עדויות מתוך המאגר שלהם שיש בו למעלה מאלף עדויות ובקישנו מ'שוברים שתיקה' להבין איך הם בודקים את זה, איך הם אימתו את זה, וגם אימתנו את העדויות בעצמנו. מה שגילינו זה שיש עדויות לא נכונות, לא מדויקות, שמציגות את התמונה בצורה לא מלאה. יש גם עדויות כן חשובות וכן נכונות".

אז אלו הן העובדות, אבל לכתב גם היה חשוב להוסיף פרשנות: "אבל הסיבה היא לא שהם שקרנים ורוצים להשניא את צה"ל אלא לדעתנו הם פשוט לא עומדים בהצהרות שהם הצהירו על עצמם שהם פועלים כמו עיתונאי חוקר ומצליבים עדויות מול שני עדי ראייה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד