בע"ה ד' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרמטכ"ל זימן את הרב קרים לשיחת הבהרה

סמוטריץ' לרמטכ"ל: "גנה בתוקף את ההשתלחות ברב קרים"

  • ז' תמוז תשע"ו - 12:24 13/07/2016
גודל: א א א
הרמטכל אייזנקוט (דובר צהל)
הרמטכל אייזנקוט (דובר צהל)

הסערה סביב מינויו של הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי עולה מדרגה עם הזמנתו של הרב קרים למה שכונה "פגשית הבהרה" בלשכת הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט.

בימים האחרונים שולפים כלי התקשורת בזה אחר זה התבטאויות של הרב קרים מהעבר ומנסים ליצור על ידן דה-לגיטימציה למינויו. בתחילה צוטטו דבריו בתשובה באתר 'כיפה' שם הסביר את הנימוקים להיתר "אשת יפת תואר", כמובן תוך כדי התעלמות מכך שכתב במפורש שכיום אין כל היתר לאנוס נשים בזמן מלחמה.

אתמול הועלו ציטוטים רבים נוספים, בהם: "אם יש סתירה בין הלכה לפקודות הצבא - ההלכה היא שתכריע", "מחבלים מתאבדים שנפצעו יש להרוג", "אסור למלא פקודה המורה לעברו עבירה או למנוע קיום מצווה שהיא חובה, כגון תפילה". כמו כן צוטטו דברים שאמר בעבר בקשר ל"חד מיניים": "התייחסותנו אל האדם הפרטי היא כמו אל אדם חולה או בעל מום שיש מצווה לאהוב אותו".

חברי סיעת 'הבית היהודי' הביעו זעם על ההכפשות החוזרות נגד הרב קרים והביעו תמיכה במינוי. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אף שיגר מכתב לרמטכ"ל בו הוא דורש ממנו לשים סוף להכפשות נגד הרב קרים: "מן הראוי שמפקד הצבא יצא להגנתו של אלוף משנה מוערך, בעל עבר עשיר בעשייה למען צה"ל. ההתקפות הפרועות ומשולחות הרסן נגד החלטות הרמטכ"ל, ללא בדיקה מעמיקה, מתוך מגמה ברורה שבינה לבין האמת אין דבר, מחלישות ופוגעות בראש ובראשונה בחוסנו של צה"ל ובעומד בראשו. על הרמטכ"ל לגנות בתוקף ובפומבי את ההשתלחות באל"מ קרים".

בערוץ 2 ציטט הכתב עמית סגל 'מקורבים לרב קרים' שאמרו "הרב אמר שהוא בעד גיוס בנות, צריך לדעת את הדרך שבו מתנהל דיון הלכתי. אלו ציטוטים מלפני 15 שנה כשלא היה לו שום תפקיד ברבנות הצבאית והוא לימד בישיבה. מחבל, כל עוד שהוא שמסכן חיים ייהרג - זו הפקודה הצבאית והמוסרית. הרב יפעל לחינוך החיילים על פי ערכי צה"ל, שאלו הם גם ערכיו כמפקד, לוחם וכרב".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד