בע"ה כ"ג ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"צריך להבין שאנחנו במלחמה"

תומכים רבים הגיעו לתמוך בבני הנוער ביומה השני של המחאה בירושלים

  • ז' תמוז תשע"ו - 16:30 13/07/2016
גודל: א א א
מיכאל בן ארי במאהל
מיכאל בן ארי במאהל

מחאת הנוער מול בית ראש הממשלה בירושלים נמשכת זה היום השני, ועשרות בני נוער מיהודה ושומרון ממשיכים בשביתת השבת במאהל שהוקם במחאה על אוזלת היד הביטחונית אל מול הטיפול בטרור.

במהלך הבוקר (ד') הגיעו לחזק את בני הנוער הרב אורי שרקי ששכל את בנו שלום הי"ד בפיגוע דריסה, ח"כ לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי, ראש מועצת בנימין אבי רואה, וד"ר אריה בכרך ששכל את בנו אוהד הי"ד בפיגוע בואדי קלט. בהמשך היום צפויים להגיע למקום בני נוער נוספים, מספר חברי כנסת, ראשי מועצות מיהודה ושומרון, רבנים ואישי ציבור.

הרב שרקי במאהל

הרב שרקי דיבר עם בני הנוער ואמר: "המאהל הזה הוא לחיזוק לעם ישראל, חיזוק נגד הטרור וחיזוק למשפחות האומללות שאיבדו את יקיריהן ואלו שמחכות שבניהם יחזרו מעזה. האמת היא שהמאהל הזה איננו רק בשביל נפגעי הטרור. נפגעי הטרור יכולים להיות היום אני ומחר חס וחלילה אתה, כי זה נוגע לכולנו. המאהל הזה הוא מאהל של התחזקות לאומית ומוסרית כאחת".

הרב שרקי קרא לממשלה להבין כי מדובר בשעת מלחמה ולשנות את כללי ההתנהגות.

"יש מחשבה שצריך לדון בטרור כמו שדנים בבריונות רחוב, אבל צריך להבין שבריונים לא נלחמים אחד בשני כאומה מול אומה. אמנם היום אין צבא מאורגן או מדינה שהכריזה עלינו מלחמה, אבל המציאות של המחבלים אינה מציאות יחידנית כי הם רואים את עצמם כשליחים של תנועה דתית שלמה ובתור שכאלה הם פועלים ומקבלים את הגיבוי של האוכלוסייה שסובבת אותם. לכן על המדינה להגיב בתור מלחמה ובמלחמה הכללים שונים מאשר מאבק בבריונות רחוב".

ד"ר בכרך במאהל

ד"ר אריה בכרך שכל את בנו אוהד בפיגוע בואדי קלט: "אני מהמאהל כאן קורא לכל מי שרק יכול לבוא לחזק את יושבי המאהל ולחזק את הרעיון וכך לעזור להילחם בטרור. המלחמה הזו בטרור כאן במאהל חשובה לא פחות ממה שכוחות הביטחון עושים בשטח כיון שהיא מחזקת אותם ותומכת בהם ולכן חשוב לבוא לכאן ולתמוך במלחמה בטרור".

אתמול הגיעו למאהל אישי ציבור ותומכים רבים ובהם הרב שמואל אליהו רבה של צפת, חבר מועצת ירושלים אריה קינג, ושר המשפטים לשעבר יעקב נאמן, וכן בני משפחתו של הרב נחמיה לביא הי"ד שנרצח בתחילת השנה בסמוך לביתו בעיר העתיקה בירושלים.

בני הנוער יצאו למחאה בעקבות הפיגועים האחרונים בהם נרצחו הלל יפה אריאל והרב מיכי מארק הי"ד. "לא נוכל לשתוק עוד. השגרה שלנו מתבוססת בדם", נכתב במודעות שהופצו ברחבי הארץ לקראת האירוע. "אנו קוראים לכלל הנוער ואוהבי העם והארץ, שלא מוכנים להישאר אדישים אל מול מרחץ הדמים המתחולל להצטרף אלינו. נזעק מתוך המציאות המטורפת שאנו חיים בה – עד כאן! יותר לא נסבול. נדרוש מראש הממשלה לעמוד כיהודי גאה ולפעול בלי פחד נגד הטרור, ולמען שלמות הארץ"

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד