בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחבל תכנן לפוצץ המטען ברכבת הקלה

צפו במאבטח הרכבת שהשתלט על המחבל מתאר את שארע. מפקד מחוז ירושלים ציין כי למשטרה לא הייתה התרעה מוקדמת על המחבל. ראש עיריית ירושלים הגיב גם הוא לאירוע: "לרדוף את המחבלים ללא מעצורים"

  • י"א תמוז תשע"ו - 10:53 17/07/2016
גודל: א א א
זירת האירוע (TPS)
זירת האירוע (TPS)

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר בתגובה לניסיון הפיגוע הבוקר (ראשון) במרכז העיר כי "בזכות ערנותם של מאבטחי הרכבת הקלה של עיריית ירושלים נמנע פיגוע גדול".

"מאבטחי הרכבת הקלה הם חלק ממרקם המגן האנושי הרחב של ירושלים כנגד המחבלים המנסים לזרוע טרור ופחד. המסר שלנו לציבור הוא להמשיך בשגרה, לגלות ערנות ולעולם לא להיכנע לטרור. עלינו לרדוף את המחבלים בכל מקום ללא פשרות וללא מעצורים, ובמקביל להמשיך לפתח ולחזק את ירושלים".

"אנחנו יכולים להתגאות באנשי הביטחון של עיריית ירושלים ובשוטרי ירושלים על המסירות הגדולה ועל הנכונות לסכן את חייהם על מנת לשמור על תושבי ירושלים. תודה לכם בשם תושבי העיר".

מאבטח הרכבת הקלה תיאר את שלבי האירוע. לדבריו הוא חשד במחבל וכשביקש ממנו להוריד את התיק הוא התנגד. משכך, המאבטח השתלט עליו בכוח וכשפתח את התיק הוא הבחין בחפץ בו הוא חשד כמטען.

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, אמר בתגובה לסיכול הפיגוע כי למשטרה לא הייתה התרעה מוקדמת על האירוע, וכי המחבל תכנן לפוצץ את מטען החבלה שנשא ברכבת הקלה. בתדרוך שעשה הלוי לכתבים ועיתונאים, ציין כי המחבל נשא מטען גדול יחסית.

סמוך לשעה 9:00 צעיר ערבי שביקש לעלות לרכבת הקלה בתחנת יפו-מרכז הסמוכה לרחוב קינג ג'ורג' עורר את חשדו של מאבטח הרכבת הקלה. לאחר שהמאבטח עיכב את החשוד וערך לו תשאול ראשוני, החשוד טען שיש לו בתיק מטען נפץ. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום האירוע ובחיפוש בתיק נמצאו מטעני צינור ורימונים.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד