בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השוטרים עשו טעות, ומיהרו להוסיף עבירה חדשה

קטין עוכב בחשד להפרת הרחקה, אולם כשהתברר שההרחקה הסתיימה טפלו עליו השוטרים האשמה אחרת. עו"ד פילץ מחוננו: "מקווה שבתי המשפט ישימו קץ להתנהלות המחפירה של המשטרה"

  • יח"צ
  • י"א תמוז תשע"ו - 21:13 17/07/2016
גודל: א א א
מעצר. ארכיון
מעצר. ארכיון

שופטת בית משפט השלום בירושלים קרן מילר דחתה היום (ראשון) את בקשת המשטרה להרחיק קטין שנעצר בשבוע שעבר סמוך להר הבית. הקטין הגיע ביום חמישי האחרון לעלות להר הבית משער המוגרבים אך שוטרים טענו כי הוא מסורב עלייה ועליו לחום על מסמך דרקוני של התחייבויות שונות בנוגע לביקורו בהר. משכך החליט הקטין לערוך סיבוב שערים מחוץ לשערי הר הבית, אולם גם דבר זה נמנע ממנו.

כשהגיע לשער הברזל, שאל את השוטרים האם הוא יכול להיכנס להר ומשנענה בשלילה שאל מדוע מוסלמים יכולים להיכנס להר ועל יהודים נאסר. שוטרים שהגיעו למקום ביקשו את פרטיו והודיעו לו כי הוא מעוכב שכן קיים נגדו צו הרחקה מהר הבית. הקטין הסביר כי היה נגדו צו הרחקה אולם הוא הסתיים יום קודם לכן.

הקטין נלקח לתחנת המשטרה שם עמדו השוטרים על טעותם, אולם כאשר הגיע לתחנה עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו נאמר לו כי על אף הטעות הקטין ישאר מעוכב שכן הוחלט להחשידו בעבירה של הפרת שלום הציבור בשל שאלותיו לשוטרים. כעבור מספר שעות שוחרר הקטין והוזמן לדיון בבית המשפט שנערך היום, בו ביקשה המשטרה להרחיקו מהר בית ל-15 יום.

השופטת קבעה כי הקטין שאל את השאלות באקט של מחאה, אולם אין בשאלות הללו כדי להפר את שלום הציבור, בפרט שלא היו אנשים נוספים, יהודים או ערבים בסמוך. לפיכך דחתה השופטת את בקשת המשטרה.

| "המשטרה פועלת מתוך הפליה ברורה"

"במקום להתנצל, השוטרים הוסיפו חטא על פשע וטפלו עליו עבירה חדשה של הפרת שלום הציבור", מסר בתגובה עו"ד רחביה פילץ שייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו. "בית המשפט, על אף שהוגש לו דו"ח סודי בידי המשטרה, דחה את בקשת המשטרה וקבע כי הנער לא הפר את שלום הציבור. אני מקווה כי בתי המשפט ישימו קץ להתנהלות מחפירה זו של המשטרה כנגד פעילי הר הבית".

מתנועת 'חוזרים להר' בה פעיל הצעיר נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מגיעה בכל פעם לשיאי שפל חדשים ברדיפה אחר דורשי המקדש. בתוך שבוע אחד נעצרו שני יהודים במהלך סיבובי שערים, וזאת בניגוד לחוק המקומות הקדושים המתיר לכל אדם להתפלל במקומות הקדושים".

עוד נמסר מחוזרים להר: "המשטרה פועלת תוך אפלייה ברורה בין יהודים למוסלמים ומעדיפה להתחנף לפורעים הערבים. הזוי שבמדינת ישראל יהודים מופלים לרעה ומוגבלים כאשר מוסלמים מסתובבים חופשי. נמשיך להסתובב בכל זמן סביב שערי ההר מבפנים ומבחוץ ואנו קוראים לכל עם ישראל להצטרף. יחד לא ניכנע להתנכלויות המשטרה".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


7 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד