בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לכולם ברור שאין אמון בשב"כ"

פעילים ביהודה ושומרון מותחים ביקורת על ראיון שנערך עם נחקר בתג מחיר: "אסור להתייחס לראיון, חייבים לדעת שלא מדברים בחקירה". עורך דינו התייחס לדברים

  • אברהם שפירא
  • כ"א תמוז תשע"ו - 21:21 27/07/2016
גודל: א א א
שנדורפי בראיון לרועי שרון (צילום מסך)
שנדורפי בראיון לרועי שרון (צילום מסך)

ביום חמישי האחרון פורסם בערוץ 10 ראיון שערך רועי שרון עם פנחס (פיני) שנדורפי, תושב נחליאל שנעצר לפני מספר חודשים בחשד להצתת רכב בכפר ביתילו ועבירות נוספות. שנדורפי נחקר במשך 18 ימים בשירות הביטחון הכללי, יחד עם חשודים נוספים בפרשה, חלקם קרובי משפחה שלו, כש-15 ימים מתוכם הוא נחקר ללא שנפגש עם עורך דין. במהלך החקירה נשבר שנדורפי והודה במה שיוחס לו. נחקרים נוספים הודו גם הם.

הראיון של שנדורפי גרר ביקורת קשה מצד חבריו ומצד פעילים רבים ביהודה ושומרון. נשמעו קולות זועמים על קיום הראיון שלטענת פעילים רבים מנפץ את הכלל שאומץ בשנים האחרונות כקו מנחה עבור פעילים בחקירות בשב"כ - לא לדבר בחקירה. מאידך, רבים סבורים שאת הדברים בראיון לערוץ 10 אמר פיני כחלק מקו ההגנה שלו, כשנקודת המוצא היא שלאחר שהודה בעבירות שיוחסו לו, הבעת החרטה היא דבר שצפוי להועיל בהמשך המשפט.

| "הראיון פגע ביחס לשב"כ"

"אני מאמין שפיני לא חושב את מה שהוא אומר בראיון" אמר ידידיה, פעיל מהשומרון בשיחה עם הקול היהודי. "הוא חושב שזה יעזור לו או לאחרים אבל תכל'ס לכולם ברור שאין אמון בשב"כ. חבל שהוא בחר להתראיין, לדעתי זה מזיק באווירה הכללית של היחס לשב"כ ולהתנהלות בחקירה".
השלכת רימוני גז לבית הזה נחקרה במסגרת הפרשיה (אהוד אמיתון TPS)
"השתיקה קשורה לאווירה החברתית. פעם, לפני 15-20 שנה כולם דברו בחקירות עד שהגיע יוסי בן ברוך ושתק ומאז כמעט כולם שתקו. מבחינה חברתית היה ברור לכולם, כולל לשב"כ, שהנחקרים שותקים. הראיון הזה פוגע באווירה הזאת וצריך להחזיר אותה לקדמותה. השב"כ מנסה להכניס את כולם לדמיונות שאי אפשר לשתוק. צריך לזכור שמי שמדבר לא מרוויח. בפרשייה המדוברת נחקרו שבעה אנשים כשמתוכם ארבעה שדברו נכלאו ושלושה ששתקו שוחררו". לסיום הוא אומר: "חטפנו איזו מכה, אבל אנחנו נתחזק ומהירידה הזו תהיה רק עליה בעזרת ה'".
מאיר (שם בדוי) פעיל שנחקר בחודשים האחרונים בידי השב"כ ושתק בחקירה אמר בתגובה לדברים בראיון ששודר בערוץ 10 וליחס לחקירות, כי הוא "מעריך שמדובר בלחץ מטורף שהופעל עליו והם הצליחו לשבור אותו. גם אני נחקרתי בשב"כ, ואם הייתי משתף פעולה הייתי נדפק על דברים שלא עשיתי".
"בשום מצב החוקרים לא מחפשים את טובתך"
"אין אמון בהם בשום צורה" הוא אומר כשהוא מתייחס לחוקרים עצמם. "הם מחפשים רק לעשות רע. זה מה שהחזיק אותי כל החקירה - האמונה בה', ושידעתי שבאמת הם מחפשים לעשות רע. הם יכולים להוציא דברים שלא היו ולנפח, העיקר בשביל לתפור תיק. צריך לחתוך מהם ברגע שנכנסים לחקירה. זה מתחיל מקפה וסיגרייה ומגיע עד לחברות עם החוקרים".
"הכי חשוב לשתוק גם אם יראו לנחקר עדויות או את חברים שלו מדברים. לשתוק בכל מחיר. אם תדבר אתה יכול לדפוק את חבר שלך שדיבר עליך. לא משנה מה ההימור - אתה שותק. לא לדבר על שום נושא בעולם, אפילו בעניינים של דת. בשום מצב הם לא מחפשים את טובתך, וכל מילה היא קריטית. לדבר איתם זה כמו לחלל שבת. אנחנו ננצח ובגדול בעזרת ה' ונזכה לגאולה האמיתית והשלמה בקרוב ממש".
מפגינה במהלך דיון לנחקרים בפרשיה (אברהם שפירא)

עו"ד נחמי פיינבלטהמייצג את שנדורפימסר בשיחה עם הקול היהודי התייחסות שלו לטענות: "היה מדובר בדיני נפשות ואנחנו בראיון הזה תרמנו תרומה משמעותית לשחרורם של אחרים. חשבנו שהציבור מספיק חזק ובוגר כדי לשקול את צעדיו. אנחנו יודעים בוודאות שהראיון שפיני נתן תרם תרומה משמעותית לשחרורו של אדם אחר לכן היה פה דיני נפשות מבחינתנו. הציבור מספיק חזק ובוגר בשביל להכיל את זה. הייתה פה הקרבה מצד פיני למען הזולת".

עו"ד פיינבלט התייחס לשחרור של שנדורפי למעצר בית ואמר: "פנו אליי לאחר השחרור של פיני מעל עשרה עורכי דין בקשו ממני את החלטת השחרור שלו והודו לי על התרומה, אמרו לי שזה יסייע בידם לשחרר אחרים עם האשמות ברמה הזו".

תגובות (10) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד