בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עשרות מליונים לחמאס במסווה הוניטרי

מבוכה במערכת הביטחון: ערבי שזכה להיתר כניסה מעזה לשטחי מדינת ישראל בשל היותו בכיר בארגון סיוע בעזה נעצר בחשד לסיוע לחמאס. על פי כתב האישום הוא סייע בהכוונת המנהרות והעביר מליוני דולרים לחמאס

  • כ"ט תמוז תשע"ו - 13:41 04/08/2016
גודל: א א א
סיוע לעזה. ארכיון (דובר צהל)
סיוע לעזה. ארכיון (דובר צהל)

כתב אישום הוגש היום (ה') בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד מוחמד חלבי, בכיר בארגון סיוע הומניטרי בינלאומי בעזה.

על פי כתב האישום, חלבי ניצל את מעמדו בארגון הסיוע והעביר באופן שיטתי ובמשך שנים ארוכות מליוני דולרים לידי הזרוע הצבאית של חמאס בעזה. כתב האישום מייחס לו 12 אישומים בגין ביצוע עבירות בטחוניות של מסירת ידיעות לאויב, חברו בארגון טרור, עבירות רבות על חוק איסור מימון טרור, מגע עם סוכן זר ועבירות נוספות.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם הינו בעל תואר שני בהנדסה אזרחית, היה חבר בחמאס משנת בעשרים השנים האחרונות ובשנת תשס"ד הצטרף לגדודי עז א-דין אלקסאם - הזרוע הצבאית של הארגון. שנה לאחר מכן התקבל הנאשם לעבודה בארגון WV ומילא תפקידים ניהוליים שונים בסניף הארגון שברצועת עזה. מתוקף תפקידו בארגון החזיק הנאשם אישור כניסה לישראל.

במסגרת תפקידו, פעל הנאשם להעברת מיליוני דולרים לידי החמאס, שהגיעו לידי ארגון WV ממדינות זרות, ובהן - ארצות הברית, אוסטרליה, גרמניה ובריטניה, בין היתר, לצרכים הומניטריים, לחקלאות, לחינוך ולסיוע פסיכולוגי. הנאשם דאג לכך, שרוב החבילות הכוללות מוצרי מזון והיגיינה, שמיכות וכו' יועברו באופן תדיר לידי פעילי קסאם. בעת מצב לחימה עם ישראל, הועברו החבילות ישירות לנקודות של פעילי הקסאם, מעל פני האדמה ומתחת לפני האדמה וכן הועבר כסף מזומן רב.

במהלך שנות עבודתו בארגון WV, העביר הנאשם לידי החמאס, מאות עד אלפי טונות של ברזל, אמצעי חפירה וצינורות פלסטיק, שיועדו במקור לחקלאות, אך שימשו את החמאס לבניית מוצבים צבאיים וחפירת מנהרות התקפיות. הנאשם אף ביקר במנהרות, אשר סייע כאמור במימון בנייתן, סייע בבנייה, שיקום וביצור מוצבים צבאיים של הקסאם וסיפק ניילונים ממחסני ארגון WV, לצורך הסתרה והסוואה של פתחי מנהרה, וזאת על מנת שיראו כאילו מדובר בחממה חקלאית.

עוד עולה מכתב האישום, כי לפני כארבע שנים סימן הנאשם נקודות ציון של מקומות הסמוכים למעבר גבול ארז שאינם גלויים לעין כל, ובהם ריכוז צמחיה, בתוך שטח ישראל, בצד הכביש אשר מוביל ממעבר גבול ארז ליד מרדכי, מסר לפעילי חמאס אחרים תיאור מדויק של האזור, תיאור שלא ניתן לקבל ממפות אלא מביקור במקום, זאת לצורך קביעת פתחי יציאה ממנהרות התקפיות בתוך שטח ישראל.

כמו כן, השתתף הנאשם באימונים צבאיים, העביר מכספי ארגון WV לידי פעילי קסאם סכומים של 20,000-30,000 דולר במזומן לצורך ביצוע עסקאות נשק וכן לפני "צוק איתן" העביר סכום של 3,000 – 5,000 דולר, לצורך רכישת ציוד קומנדו ימי עבור הארגון.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד