בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערבי מהצפון מואשם בתמיכה בדאע"ש

ערבי מהכפר ריינה מואשם בשורת מקרים בהם הביע תמיכה בפיגועי טרור ברחבי העולם שבוצעו בידי ארגון דאע"ש

  • ג' אב תשע"ו - 15:45 07/08/2016
גודל: א א א
ערבי מניף דגל דאעש (צילום מסך)
ערבי מניף דגל דאעש (צילום מסך)

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (ראשון) לבית המשפט השלום בנצרת כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד וסים אחמד חוטבא בן 29 מהכפר ריינה בגין תמיכה בארגון טרוריסטי.

על פי כתב האישום, חוטבא תומך בארגון הטרורדאע"ש. במסגרת תמיכתו זו, נהג חוטבא להעלות לחשבון הפייסבוק שלו פרסומי תמיכה ואהדה לדאע"ש ופעילותו, לרבות לביצוע פיגוע הטרור בבלגיה. בנוסף שקל חוטבא לעזוב את הארץ ולהצטרף לארגון דעא"ש בסוריה. בשל חששה של אשתו כי ייעצר הוא עזב לסוריה.

חוטבט נהג לפרסם בפייסבוק דברי שבח ותמיכה בארגון דאע"ש, משנתו ומנהיגיו, בין היתר פרסם חוטבא בדף הפייסבוק שלו תמונה של מפת העולם צבועה בצבעי שחור לבן המאפיינים את דעא"ש, כשבתחתית התמונה דגל דעא"ש והכיתוב "מדינת הח'ליפות". והוסיף לפרסום את הכיתוב: "בקרוב בעזרת האל".

עוד עולה כי באותו היום בו אירע פיגוע התאבדות בבלגיה, בהם נהרגו עשרות אנשים ונפצעו מאות, וארגון דאע"ש נטל אחריות לביצוע הפיגועים פרסם חוטבא סטטוס בפייסבוק ובו כתב: "אם פעלתם ללא שיקול דעת וחשבתם כי זו זכותכם למנוע מנשים בנות חורין לעטות חג'אב, האם אין זו זכותנו להוציא את גבריכם הפולשים בעריפת ראש? בוודאי שכן. המשוואה פשוטה וברורה: כמו שאתם הורגים אתם גם נהרגים, כמו שאתם לוקחים בשבי אתם גם נלקחים בשבי, כפי שאתם פוגעים בביטחוננו אנו פוגעים בביטחונכם. מי שהתחיל עשה עוול. הדרך לשמור על ביטחונכם היא באמצעות הסרת כל מעשי העוולה שלכם והשפעותיהם על האומה שלנו".

במסגרת חקירתו, וגם בפני בית המשפט בדיון הארכת מעצרו, הצהיר חוטבא כי אינו מאמין בחוקי מדינת ישראל. בחקירתו אף מסר כי הוא רואה במדינת ישראל כמדינה כופרת וכי שאיפתו היא להצטרף לארגון דאע"ש בסוריה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד