בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מי שמנהל את בתי הכלא אלו המחבלים"

מיכאל (שם בדוי) ששירת בעבר בכלא בו מוחזקים מחבלים מתאר מציאות הזויה: "רואים באופן ברור שמי שמרחם על האכזרים האלה סופו שמתאכזר לאנשים הכי טובים במדינה הזו"

  • אורי קירשנבום
  • ד' אב תשע"ו - 20:51 08/08/2016
גודל: א א א
מחבלים חוגגים בכלא. ארכיון
מחבלים חוגגים בכלא. ארכיון

חוק עונש מוות למחבלים לא נראה באופק, אך גם אם יחקק חוק שכזה בקרוב הרי שאת רוב רובם של המחבלים נמשיך לראות גודשים את בתי הכלא במדינת ישראל ונהנים מתנאים נאותים וזכויות שונות.

מפעם לפעם הציבור הרחב עומד משתומם נוכח גילויים של מה שמתרחש בין כותלי הכלא וההטבות מרחיקות הלכת להם זוכים אלו המכונים "אסירים בטחוניים". יכולתם של המחבלים האסירים להלך אימים על רשויות הכלא ובמידה מרובה על הממסד כולו באמצעות שביתות רעב והתפרעויות באה לעתים קרובות לידי ביטוי פומבי. שוב ושוב נראה שמדינת ישראל נכנעת בפני אסירים הדורשים הטבות וזכויות שונות וכאילו איש אינו זוכר שמדובר במחבלים שהחריבו משפחות.

מי שנחשף ליחסים ההזויים של המחבלים האסירים מול הרשויות ברמה היומיומית אלו עובדי שב"ס וגורמים נוספים שפועלים בין כותלי הכלא. בימים האחרונים נראה שמשהו השתנה והעובדים הפשוטים מנסים לזעוק ולספר לכולם כמה אבסורד יש שם בין התאים של המחבלים האסירים. דף הפייסבוק של 'הצל', יואב אליאסי, התמלא בפניות של סוהרים בבתי כלא שמבקשים לספר את סיפורם בשם בדוי. חלקם ספרו על הטבות מופלגות שניתנות למחבלים בבתי הכלא, אחרים על יחסים חמים שנרקמים בין מנהיגי המחבלים בכלא לבין מפקדי בתי הכלא, עד לרמת ה'כוס קפה', ועוד.

בשיחה עםהקול היהודימספר מיכאל (שם בדוי) על מציאות דומה. מיכאל שירת בעבר תקופה ארוכה בבית כלא בו מוחזקים מחבלים רבים ומכיר את המציאות מקרוב. "לכל חלקה יש נציג, קוראים לזה 'שאוויש', זו מילה במצרית שמשמעותה נציג. הוא כביכול הדובר שלהם. חוץ ממנו יש וועדה לכל קבוצה של כמאה מחבלים. לפני החגים המוסלמים הם היו סוגרים עם מפקדים בכלא שהם יוכלו לבקר בחלקות אחרות כדי לבקר בני משפחה, ואז מעבירים אותם בקבוצות קטנות לחלקות האחרות".

| "מחבלים צוברים בכלא כוח ונסיון פוליטי"

למעשה, המבנה הקהילתי של המחבלים האסירים מציב אותם מול רשויות הכלא כגוף גדול ובעל עוצמה, דבר שלא קיים בקרב אסירים יהודים מן השורה. "הם קובעים למפקד הכלא בסופו של דבר מה יהיה. הם אומרים בצורה מאוד גלויה שאם הם לא יקבלו מה שהם רוצים הם יעשו בלאגן. הם מבינים את המגבלות והם מבינים שהם לא ילכו מחר הביתה אבל במסגרת הקיים הם מנסים לשפר את מצבם במקסימום".

"לאסיר לא אמור להיות שום כוח", אומר מיכאל, "הוא אמור לשבת בכלא ולהגיד תודה שנותנים לו אוכל, המצב הוא שהם שולטים".

"למפקד הכלא יש פגישות עם אסירים מובילים, והם כמובן מקבלים דברים שהם מעבר לנורמה, אם זה אומר טיפול רפואי מקודם, מפגשים עם מחבלים אחרים בכלא ועוד. מחבלים צוברים כוח ונסיון פוליטי דווקא בכלא".

| "אנשים שהחריבו משפחות"

"מפקד הכלא מייצר שקט תעשייתי באמצעות כל מיני מקלות וגזרים שיש לו אבל בסופו של יום מי שמנהל את הכלא זו לא מדינת ישראל אלא האסירים עצמם. בזמנו ערפאת היה שולח להם מתנות, הם קבלו בגדים חדשים. הסיפור הזה מאוד מכאיב לי ולכן חשוב לי גם לשתף את הציבור בדברים האלה".

"אסיר בטחוני צריך לקבל את השתי מטר על שתי מטר שלו עם אור דלוק כל היום, אם הוא רוצה חושך שיכסה את הפנים בשמיכה. מדובר באנשים שהחריבו משפחות, אין דרך לתאר את מה שהם עשו, זה לא מגיע מתוך מצוקה אלא מתוך בחירה אידיאולוגית שאין מקום לרחמים שם. בסופו של דבר אני רואה באופן ברור שמי שמרחם על האכזרים האלה מתאכזר לכל האנשים הטובים שחיים פה במדינה הזו".

משירות בתי הסהר נמסר בתגובה: "תפקיד הדובר בקרב האסירים הביטחוניים משמש אך ורק כפלטפורמה להעברת מסרים והנחיות מהנהלת הכלא לאסירים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד