בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כך מחנכת 'הקרן החדשה' את קציני צה"ל

סרטון חדש של ארגון 'לביא' חושף את שטיפות המוח שעוברים קציני צה"ל על ידי אנשי שמאל קיצוני

  • יח"צ
  • ד' אב תשע"ו - 16:05 08/08/2016
גודל: א א א
ארכיון (דובר צהל)
ארכיון (דובר צהל)

סרטון חדש שמתפרסם היום חושף את הערכים אותם משרישים ארגוני הקרן החדשה לישראל בשדרת הפיקוד בצה"ל בשנים האחרונות.

בסרטון, שמופץ בידי ארגון לביא – זכויות האזרח, מובאים ציטוטים של ראשי מכון הרטמן וארגון בינה, שמעבירים קורסי חובה לאלפי קצינים בשנים האחרונות. שמותיהם של הרטמן ובינה מופיעים לצד הארגונים בצלם ושוברים שתיקה כמי שנתמכים בידי הקרן החדשה לישראל.

אמירות של ראשיהם שנאספו בידי ארגון לביא, אינן מותירות ספק בנוגע לדעות הפוליטיות הקיצוניות של מי שאחראים על חינוכם של קציני הצבא. כך קוראים בכירים בארגונים לסכן חיילים בכדי למנוע פגיעה באזרחי אויב, מבהירים כי תבוסה היא לעיתים ערך מוסרי, מכנים את שר הביטחון "בעל מאפיינים פאשיסטיים" ואת ראש הממשלה כמי שחי ב"גרמניה של 1938".

הסרטון מופץ לקראת מכרז חדש הצפוי להתפרסם בשבועות הקרובים, להעברת הקורסים אותם מעבירים כיום בינה והרטמן לקציני צה"ל.

בסרטון מופיע ציטוט של ליאור טל ממייסדי בינה ומהמרצים הבולטים בבינה, שכתב לאחרונה על שר הביטחון הנבחר כי: "ליברמן הוא איש קיצוני שלא מקבל את ערכי רוח צה"ל. זה האיש הכי קרוב למאפיינים פשיסטים שישב אי פעם על כסא שר הביטחון... הנוכחות של איש כל כך מסוכן בתפקיד שר בטחון תייצר (על השר) פיקוח, ביקורת ואיזונים חריפים".

ד"ר דניאל הרטמן – נשיא מכון הרטמן התבטא על ראש הממשלה בנימין נתניהו כי: "יש לנו בחברה הישראלית בעיה חינוכית ערכית עמוקה ... הלוואי שהבעיה שלנו הייתה רק נתניהו, אז כן, ביבי חי בגרמניה של 1938, אבל האתגר שלנו הוא חינוכי, לטפל בשורשים החולים בחברה".

פרופ' דני סטטמן: עמית בכיר בהרטמן ומרכז התכנית האקדמית במכללה לפיקוד טקטי הבהיר כי יש לסכן את חיי לוחמי צה"ל בכדי למנוע פגיעה באזרחי האויב.

"שומה על צה"ל לחנך את מפקדיו ואת חייליו לעשות כל מאמץ כדי שלא לפגוע באזרחים, גם במחיר של ויתור על משימות מסוימות גם במחיר של סיכון מסוים לכוחותינו", כתב סטטמן.

(תזכורת: דברי האלוף יאיר גולן לפני עשור בשיחה בפני תלמידי מכינה קדם צבאית)

פרופ' נעם זוהר – עמית בכיר בהרטמן הביע גם הוא עמדה דומה ואמר כי שמירה על "אפס סיכון" ללוחמי צה"ל היא "סטייה".

"על החייל התוקף לעשות כל שביכולתו למנוע פגיעה בחייהם של "לא לוחמים". הכוונה בכל שביכולתו היא להוסיף תוספת סיכון מסוימת לחיילים... שמענו מפקדים בכירים ברמת סגן אלוף ואלוף משנה שנתנו הוראות לחימה באפס סיכון... זו סטייה חמורה מ"רוח צה"ל", אמר סטטמן.

פרופ' יצחק בנבג'י – עמית בכיר בהרטמן אף הדגיש כי תבוסה היא לעיתים ערך מוסרי. "המטרה אינה מקדשת את האמצעים ולעתים תבוסה היא הכרח מוסרי. הרג כרוך בדה הומניזציה של ההורג", אמר.

בסרטון מובאים קטעי וידאו וכתבות על מקרים בהם סיכנו חיילי צה"ל את חייהם ואף שילמו מחיר כבד של מוות או פציעות בכדי לא לפגוע באזרחי האויב.

מארגון לביא נמסר בתגובה: "בשנים האחרונות ארגוני הקרן החדשה לישראל זכו במכרזי ענק, לחינוך אלפי קצינים בכירים בצה"ל באמצעות סמינרים ממושכים. אישים בכירים ביותר בארגונים אלו מסיתים כנגד נבחרי הציבור וכנגד ציבורים שלמים במדינת ישראל ואינם ראויים לחנך את קציני צה"ל. אנו מקווים שראשי מערכת הביטחון יעצרו את כניסת הקרן החדשה לתוך צה"ל ויבהירו באופן חד משמעי כי צה"ל הינו צבא ממלכתי ולגורמים קיצוניים המפלגים את החברה הישראלית אין מקום בצה"ל".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד