בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השוטרים נמלטו ותושב רתמים שילם את המחיר

מספר ניידות משטרה נמלטו מבדואים שיידו אבנים ופגעו באזרח שנקלע למקום

  • י' אב תשע"ו - 23:05 14/08/2016
גודל: א א א
כביש הגישה לרתמים נחסם בידי בדואים. ארכיון
כביש הגישה לרתמים נחסם בידי בדואים. ארכיון

תושב רתמים שנסע הבוקר (ראשון) יחד עם בנו בן ה-4 בדרכו למושב, סמוך לכפר ביר הדאג', הותקף במטר אבנים שיידו לעברם מספר בדואים רעולי פנים. נזק נגרם לרכב וברוך ה' איש לא נפגע.

במכתב ששיגר בהמשך היום שמואל ריפמן, ראש המועצה המקומית למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, חשף ריפמן פרטים קשים במיוחד.

הרכב שנפגע בדרכו לרתמים, היום

"לאחר מספר שעות התברר לי כי התושב שילם את המחיר של זריקות אבנים כנגד כוח שוטרים" כתב ריפמן וציטט את עדותו של עד ראיה שהבחין באירוע. "כ300 מטר לפני צומת רתמים ראיתי טנדר לבן משטרתי פונה בפראות ימינה מרתמים לכיוון רביבים על כביש 222. הבחנתי שזהו רכב משטרתי. הגעתי לצומת לפנות שמאלה וראיתי משמאל שלושה רכבי משטרה-טנדרים גדולים מסוג פורד מגיעים לצומת לעצור. מימין, מעבר למעקה בטיחות, היו ארבעה או חמישה טרקטורונים ובחורים רעולי פנים זורקים אבנים בטרוף על שלושת הניידות. עצרתי באמצע הצומת וחיכיתי לתגובה של השוטרים ואולי לעזור אך הם נתנו גז ונעלמו".

רוצה להישאר מעודכן? הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!הירשם עכשיו!

השוטרים ברחו אך תושב רתמים שיחד איתו ישב בנו בן ה-4 נקלעו למטר האבנים והאבן שנזקרה חדרה את השמשה הקדמית ונחתה לצידו של הילד.

במכתבו סיפר ריפמן, כי בהמשך אנשי הבטחון של המועצה קיבלו החלטה ללוות רכבים של תושבי היישוב שיוצאים מרתמים ואינם יודעים על שאירוע במקום דקות קודם לכן ויכלו להיקלע לאירוע דומה.

ריפמן קבע במכתבו כי מדובר באירוע חמור ודרש "לבצע בדיקה מדוע לא עודכנו אנשי הביטחון של המועצה על הפעילות למרות ההסכמות הקיימות בנושא, לחקור את התנהלות השוטרים והמפקדים במקום בעת האירוע ולתפוס את מידי האבנים ולהעמידם לדין".

"לא נוכל בשום אופן להשלים עם אירועים של פגיעה בבטחון האישי של תושבי רמת הנגב", חתם ריפמן את מכתבו.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד