בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"יש כאן אבדן משילות ושליטות של המדינה"

בארגון השומר החדש קוראים לציבור להגיע למפגן התמיכה בתושב בית אלעזרי שמתקיים היום. "אנחנו מצפים לאלפי אנשים, ואנו קוראים לכל מי שהביטחון האישי של האזרח יקר ללבו שיבוא להשתתף בעצרת"

  • י"ב אב תשע"ו - 13:40 16/08/2016
גודל: א א א
הכניסה למושב בית אלעזרי (השומר החדש)
הכניסה למושב בית אלעזרי (השומר החדש)

בשעות אחר הצהריים (שלישי) יקיימו במועצה האזורית ברנר מפגן תמיכה בתושב בית אלעזרי שנחקר בחשד להריגה לאחר שירה בפורץ ערבי שניסה לגנוב את משאיתו לפנות בוקר יום ראשון האחרון.

ארגון השומר החדש הפועל למניעת הפשיעה החקלאית בצפון ובדרום הארץ, חתום גם הוא על מודעה הקוראת לאזרחי ישראל להגיע לתמוך. שוחחנו עם אורי ספיר איש השומר החדש וממארגני האירוע.

רוצה להישאר מעודכן? הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!הירשם עכשיו!

"לנו חשוב לומר שזו עצרת תמיכה בחקלאי ובחקלאים" אומר ספיר לקראת האירוע היום. "אזרחי ישראל שנמצאים בשטחים הפתוחים בארץ זכאים לביטחון אישי. המצב הזה שבו הריבון לא נמצא והמשילות הולכת ויורדת מביא לכך שהאזרחים שכאן נמצאים בסיכון גבוה יותר ולכן לעיתים הם יאלצו להשתמש בנשקם או בכוח בשביל הגנה עצמית. זו מציאות בעייתית".

פעילות של השומר החדש (השומר החדש)

לגבי האירוע עצמו הוא אומר: "אנחנו לא מחוקקים, רשויות החוק יקבעו אם הירי מוצדק או לא. אנחנו מצפים לאלפי אנשים, ואנו קוראים לכל מי שהביטחון האישי של האזרח יקר ללבו שיבוא להשתתף בעצרת".

"אנחנו רואים את עצמנו שותפים לממשלה בפעילות שלנו. אנו לא איזשהו ארגון שמתנגד לפעילות של המדינה. כשותפים אנחנו רוצים לקחת חלק בפעילויות שחשובות לנו" אומר ספיר. "בהיבט של הפשיעה החקלאית אני יכול לומר אחרי ניסיון שהבעיה היא לא מתמצת באירוע גנבה כזה או אחר. כשאתה מחבר את כל הנקודות לנקודה אחת גדולה יש כאן אבדן משילות ושליטות של המדינה".

"הטיפול של גורמי האכיפה לא מספק מענה שיכול לתת פיתרון לפשיעה החקלאית" הוא אומר ומסביר: "כשאתה מסתכל על ארץ ישראל במונחים של גודל - למעלה מרבע מהשטחים הם שטחים שנמסרו על ידי המדינה לחקלאים כדי לעבד אותם. כשברבע ממדינת ישראל אין משילות נשאלת השאלה מהו המקום של המדינה בעסק הזה".

לדברי ספיר, העניין הוא העלאת המודעות ודחיפת מקבלי ההחלטות לעסוק בנושא הפשיעה החקלאית. "במדינת ישראל יש גופי אכיפה מצויינים. כשמקבלי ההחלטות החליטו שגל הטרור צריך להיעלם אז משטרת ישראל נכנסה לתמונה ואם היינו מדברים על ירושלים לפני חצי שנה של שניים שלושה פיגועים בשבוע היום כמעט ואין. זאת, כי הוקצו משאבים והדעת ניתנה על העניין. זה לא קרה רק בעניין של פח"ע (פעילות חבלנית עוינת. א"ש) זה קרה גם בנושא חגורות הבטיחות ברכב שלפני עשרים שנה כמעט ולא הקפידו עליהן, וכיום 90% מהנוסעים חוגרים חגורות בטיחות כי הנושא הועלה למודעות".

"כדי שתהליך יחול צריכה להתפתח מסה קריטית, וזאת צריכה להגיע לדעתנו מלמטה. ברגע שהציבור בישראל יבין שהפשיעה החלקאית היא בעיה הציבור יידע להניע את התהליך בשביל שמקבלי ההחלטות יתעסקו בעניין הזה".

לדברי ספיר הפשיעה במושב בית האלעזרי לא מפתיעה. "האזור של מושב בית אלעזרי הוא לא חריג" לגבי נתוני הפשיעה הוא אומר: "מכון המחקר של הכנסת הוציא את נתוני הפשיעה לפני כמה חודשים והם מדאיגים. אומנם מצטיירת שם איזו ירידה באירועים שמדווחים למשטרה, אבל פה צריך לבדוק האם הירידה אומרת שיש פחות פשיעה או שהיא משקפת את הטיפול הלא מספק של הרשויות".

"כדוגמה, למעלה מתשעים אחוזים מתלונות החשלאים לא מגיעות לבית המשפט. זה אומר שאם החקלאים מגישים במשך שלוש ארבע שנים מאה תלונות ומותכן אולי אחת או שתיים מגיעות לטיפול - המוטיבציה להגיש תלונה שואפת לאפס. בסופו של דבר בשטח מתקיים מאבק בין חלקאים שומרי חוק לבין עבריינים שבחלקם הם מאורגנים - גנבות, פרוטקיישן, ניסיון לבצע לחץ אלים כדי לנשל חלקאים מהאדמה שלהם וצערי הרב פעמים רבות מי שנפקד מהתהליך אלו מוסדות השלטון שלא פועלים למגר את התופעה הזאת".

"החקלאי, בעקבות פעולות שנעשות כנגדו על ידי העבריין, מעדיף פעמים רבות או לשתוק, או לשלם פרוטקשיין או לוותר על חלק מהאדמה בתקווה שהוא יוכל להמשיך לעבד את האדמה שלו בשקט. אלו דברים שאנחנו פוגשים בהם באופן כמעט יום יומי".

לסיום הוא מדגיש: "חשוב לי לומר שבסופו של דבר הפעילות של השומר החדש לא מבטאת שפל לאומי שקיים. הנקודה המשמעותית שעולה היא איך מדינת ישראל, החברה הישראלית ועם ישראל יוצרים משילות גם בשטחים הפתוחים ומגבירים את הביטחון האישי לכל אזרח במדינה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד