בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ביהמ"ש: "קיים חשש שהעצור יתקוף"

בית המשפט מגיב לעתירות שהגיש העצור המנהלי הערבי בילאל כאיד בעניין כבילתו למיטה וטיפול בידי רופא פרטי

  • י"ד אב תשע"ו - 16:56 18/08/2016
גודל: א א א
מחבל ערבי ששבת רעב ושוחרר ()
מחבל ערבי ששבת רעב ושוחרר ()

דוברות בית המשפט מגיבה לשתי עתירות שהוגשו בשםבילאל כאיד, עציר מנהלי ערבי ששובת רעב ומאושפז במרכז הרפואי ברזילי באשקלון. בעקבות בדיקות רפואיות שעבר לאחר פתיחתו בשביתת רעב, ולאחר שהתלונן על לחץ בחזה אושפז כאיד בברזילי. עם הגעתו הוחלט לכבול אותו למיטת חוליו משיקולי אבטחה.

עורך דינו הגיש שתי עתירות בעניינו - האחת למנוע את כבילתו למיטה, והשנייה לאפשר לרופא עצמאי לבדוק אותו באופן אישי. שתי העתירות נידחו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. "העותר דומיננטי בקרב ארגון החזית העממית, וכי קיים חשש שהוא יתקוף סוהרים או סגל רפואי במהלך האשפוז בבית החולים, וקיים גם חשש שינסה להימלט או שיהיה ניסיון להברחתו מבית החולים על ידי גורמים עוינים" נאמר בדיון בעניינה של העתירה הראשונה.

רוצה להישאר מעודכן? הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!הירשם עכשיו!

בנוסף נאמר: "אושרה פעם אחר פעם גם במערכת השיפוט הצבאית וגם במערכת השיפוט האזרחית, וההחלטה על כבילתו נעשתה בהחלטה מפורטת ומנומקת, אשר נבדקת מדי כמה ימים, והכול לפי החוק ובהתאם לנהלי שב"ס, תוך הקפדה על כל ההוראות המפורטות בפקודת הנציבות המתאימה".

לגבי הטענה השניה בעניין הרופא הפרטי נאמר כי מדובר "בטענה מופרכת וחסרת שחר, שאין לה כל בסיס, ומוטב היה אלמלא נטענה. גם הצוות הרפואי של שב"ס, וגם הצוות הרפואי של בי"ח ברזילי, עושים כמיטב יכולתם, בכדי להבטיח את שלומם ובריאותם של החולים שנמצאים בטיפולם, בין אם מדובר באזרחים בני חורין, ובין אם מדובר באסירים או עצירים שנמצאים במשמורת שב"ס".

"על מלאכתם הקשה, ולעיתים כפוית הטובה, הם ראויים לשבח, ולא לדברי הגנאי שמוטחים בהם בטיעוניו של ב"כ העותר. הבקשה לביקור רופא פרטי, בנוסף לרופאי בית חולים ברזילי ולרופאי הצלב האדום, שמעניקים טיפול רפואי שוטף לעותר, לא באה בתום לב ומתוך שיקולים בריאותיים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד