בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הושבה גופתו של מחבל שרצח שלושה יהודים

המחבל, שרצח יהודים בארמון הנציב, מהולל בידי הרשות "הפלסטינית"

  • כ"ח אב תשע"ו - 08:51 01/09/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בארמון הנציב, לפני כשנה. ארכיון (קובי גדעון, לעמ) (צילום: קובי גדעון לע"מ)
זירת הפיגוע בארמון הנציב, לפני כשנה. ארכיון (קובי גדעון, לעמ) (צילום: קובי גדעון לע"מ)

ישראל השיבה הלילה (חמישי) את גופתו של המחבל בהא עליאן, ערבי כבן 23 משכונת ג'בל מוכאבר בירושלים, אשר ביצע יחד עם מחבל נוסף את פיגוע הירי באוטובוס בשכונת ארמון נציב בבירה בל' תשרי בשנה שעברה.

בפיגוע נרצחו אלון גובברג הי"ד יהודי ערירי שעלה ארצה ללא משפחתו והתגורר בירושלים, חביב חיים הי"ד תושב ירושלים כבן 78 וריצ'ארד לייקין הי"ד שנפטר שבועיים לאחר הפיגוע במרכז הרפואי הדסה בעיר בגיל 76.

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

שלושת הנרצחים בפיגוע, הי"ד

את הגופה השיבה המשטרה רק לאחר שבני המשפחה חתמו על ערבון בסך 20 אלף שקלים אשר יבטיחו כי בהלוויותו של המחבל לא ישתתפו למעלה 25 בני אדם ולא יושמעו קריאות הסתה כנגד יהודים. המחבל נקבר בבית העלמין 'אל-מוג'אהדין' ברחוב סלח א-דין בעיר.

בארגון הצופים "הפלסטיני" פתחו קורס של מנהגי הצופים תחת השם "השאהיד המנהיג" על שמו של המחבל עליאן. כמו כן, נערכה בבתי ספר ערביים שונים 'שרשרת קוראים', בחסות משרד התרבות "הפלסטינית" על שם המחבל עליאן.

מוקדם יותר השבוע הושבה גופתו של המחבל תאאר אבו רזאלה מכפר עקב שעבד כפועל בניין לא הרחק מבסיס הקרייה בתל אביב, ובתאריך כ,ה תשרי באותה השנה יצא באופן ספונטאני למסע דקירות בהם נפצעו ארבעה יהודים.

לפני כשבועיים הודיעה 'ועדת האסירים' ברשות "הפלסטינית", כי ישראל הסכימה למסור את גופות המחבלים שביצעו פיגועים בשנה האחרונה, אך לא נמסר מתי יושבו הגופות. יומיים לאחר מכן הושבה גופתו של המחבל שביצע פיגוע ירי בשכנות רמות בירושלים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד