בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"כשחייל מרגיש סכנה – הירי מוצדק"

עדים נוספים העידו לטובתו של הלוחם שחיסל מחבל. פרופ' מומחה טען כי המחבל נהרג מסיבה אחרת וקצין הסביר מדוע הירי מוצדק

  • ב' אלול תשע"ו - 16:37 05/09/2016
גודל: א א א
(הלל מאיר TPS)
(הלל מאיר TPS)

על דוכן העדים במשפטו של הלוחם אלאור אזריה שמואשם בהריגת מחבל בחברון, עלה פרופסור דב שמעון, רופא ביכר ומומחה לכירורגיית לב-חזה.

פרופ' שמעון טען כי הירי של אזריה כלל לא הרג את המחבל, שמותו נגרם כתוצאה מתסחיף ריאות שהתרחש בעקבות הירי שבוצע לעברו קודם לכן, בשניות הראשונות לאחר שדקר חייל צה"ל במקום.

בצילומי החזה של המחבל הבחין פרופ' שמעון בממצא חריג בעוצמתו, כך לדבריו, דבר שלא בא לידי ביטוי בחוות הדעת שנתן ד"ר גיבס מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר. "זה לא נתן לי נחת מבחניה מקצועית", אמר פרופ' שמעון.

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

גם סגן מפקד הפלוגה בה שירת אזריה עלה על דוכן העדים ואמר כי בשיחה שקיים עם אזריה זמן קצר לאחר האירוע אמר לו אזריהכי חשש מסכין או ממטען. "שאלתי אותו למה חששת ממטען, רציתי לברר למה הוא חושב שיש מטען. לא כל יום חוששים ממטען. הוא אמר שהיה צעקות על מטען, שהיה מעיל נפוח".

עוד הוסיף הקצין ואמר, כי לפי הוראות פתיחה באש כל חייל המזהה סכנה ממשית לו או לאזרחים – רשאי לפתוח בירי במטרה להסיר את האיום. "אם החייל הרגיש סכנה באותו רגע –אם זה ממטען או דברים אחרים – הירי מוצדק", קבע הקצין.

"בצומת הגוש חייל שלנו חשב שניה יותר מדי ובחורה נהרגה שם. מאז למדנו שחשוב לסמוך על הלוחמים שיחליטו. מה שהם מחליטים אנחנו מגבים אותם", ציין.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד