בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ענישה קולקטיבית כנגד ידויי האבנים

צה"ל חסם כפרים סמוכים לחווארה בשל יידויי אבנים מתרבים. "קצינים בחטיבה אמרו לי מפורשות שזה קשור להפגנות של התושבים. הצעד מבורך אך עדיין לצערי לא מספיק"

  • אברהם שפירא
  • ג' אלול תשע"ו - 21:37 06/09/2016
גודל: א א א
הכפרים נחסמו בידי צה"ל ()
הכפרים נחסמו בידי צה"ל ()

בעקבות יידוי האבנים המתמשכים בכפר חווארה בשומרון מידי יום, החליטו בצה"ל ביומיים אחרונים לסגור את הכניסות לכפרים הסמוכים לחווארה לתנועת ערבים. בטונדות הוצבו בכניסה לכפרים עינבוס ובייתות וחסמו את התנועה, וערביי כפרים אלו נאלצים לעשות סיבוב ארוך יותר בכדי להיכנס ולצאת מהכפר.

בניגוד למקומות אחרים בהם מיידים ערבים אבנים לעיתים תקופות, כמו הכפר סינג'יל בבנימין, אל ערוב ובית אומר שבגוש עציון, עוקף חוסאן שבגוש עציון ומקומות נוספים, כאן החליטו בצה"ל להפעיל יד קשה. תושבי האזור סבורים כי מה שהביא, בין היתר, להחלטת צה"ל הם ההפגנות שערכו שם לאחרונה והפעילות הציבורית והחברתית סביב הטרור במקום.

הפגנה בחווארה (ארכיון)

עם זאת, הפעילים סבורים כי מדובר אמנם בצעד מבורך שיסייע במיגור הטרור אך לדבריהם ישנה עוד דרך ארוכה בכדי לטפל בטרור הערבי. בשיחה עם הקול היהודי אמר צבי סוכות, פעיל ציבורי תושב יצהר, כי "הקבוצה שזורקת אבנים בחווארה ממשיכה על אף פעילות צה"ל באזור. רק היום ואתמול, בכל אחד מהימים, נזרקו פעמיים אבנים בחווארה. בכל אופן", מוסיף סוכות, "החל מלפני יומיים הצבא עלה מדרגה בטיפול בטרור בחווארה וחסם את שתי היציאות מהכפר לעבר הכפרים האחרים. אתמול צה"ל הציב שם עוד חסימות לכיוון הדרכים הצדדיות וזה מתוך ידיעה שהתקיפות מגיעות מרכבים חולפים שלאחר מכן נמלטים לכפר".

צפו בתושבים מפגינים בחווארה:

"לבינתיים לא ראינו שינוי בשטח" מוסיף סוכות. "בצה"ל אומרים שבעצם רוב זורקי האבנים עושים זאת מרכב חולף ואז בורחים לכפרים האחרים. לבינתיים זה סוג של מלחמת כבוד. הערבים לחוצים מאוד להמשיך את זריקות האבנים וכנראה צריך לעשות צעדים יותר חמורים בשביל לעצור אותם". עוד מוסיף סוכות ואומר, כי "חשוב לי להגיד שמה שצה"ל עשה הוא צעד יפה. עצם העובדה שיש כאן ענישה קולקטיבית זה אמירה יפה. זאת צומת מרכזית וזה צעד חיובי ומשמח שהצבא עושה את זה. כמובן שזה רחוק מפתרון אמיתי לבעיה הזאת", הוא מדגיש.

תושבים מפגינים בחווארה בתגובה ליידוי אבנים (אברהם שפירא)

לדבריו, ההפגנות של התושבים עזרו לפעולות הצבא לקרות. "קצינים בחטיבה אמרו לי מפורשות שזה קשור להפגנות של התושבים. לא יודע אם זה הגורם היחיד. זה בטח גם קשור לקצינים בשטח שיותר אכפת להם. יש כאן קבוצה של ערבים שעושה צחוק מהצבא, אין דבר כזה בשום מקום בארץ".

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

סוכות פרסם לאחרונה סרטון בו הוא מציע לצבא מספר דרכים לפעול. "אני הצעתי שם לעשות כמו שעושים ליהודים, אם מדברים בכלים של הצבא. אני חושב שיש דרכים הרבה יותר טובות להתמודד עם הטרור הערבי, אבל נדבר בכלים של הצבא. לחסום כבישים לערבים, לתת דוחות על שטויות, כמו על חוסר פח ברכב - בטח בחווארה שלא צריך לעבוד קשה, לאכוף צווי הריסה לבתים בלתי חוקיים ולתפוס את המסגד כמו שעשו בישיבה ביצהר".

רכב שנרגם באבנים בכפר חווארה, ארכיון (בטחון שומרון)

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד