בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צעד נוסף במלחמה נגד הסתה בפייסבוק

השרים שקד וארגן ייפגשו היום (ב') עם בכירים בפייסבוק לדון על הסוגיה

  • ט' אלול תשע"ו - 10:08 12/09/2016
גודל: א א א

שרת המשפטים איילת שקד והשר לבטחון פנים גלעד ארדן, צפויים להיפגש היום (שני) בתל אביב עם ראשי פייסבוק העולמית, במטרה להגיע איתם להבנות בכל הנוגע להסרת תכנים מסיתים מהרשת החברתית הגדולה בעולם.

בפגישה ישתתפו סגן נשיא פייסבוק לענייני מדיניות ג'ואל קפלן, מנהלת מדיניות פייסבוק מוניקה ביקרט, מנהל מחלקת אכיפת חוק גאווין קורן ומנהלת קרשי ממשל ותקשורת בפייסבוק ישראל ג'ורדנה קוטלר.

נכון להיום, פייסבוק מסירה תכנים הנחשבים למסיתים על פי קודים שקבעה לעצמה, ביניהם קריאות לעידוד לבצע רצח, חטיפות ופשעים אחרים וכן דברי שבח לאלו שביצעו פיגועים. אולם אלה לא מכסים על התכתובות הקוראות לגולשים להפוך לשהידים, סרטוני הדרכה הכוללים הוראות מדויקות כיצד לבצע פיגוע דקירה, סרטונים של מסיתים ערבים במסגדים ועוד.

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

השרים ינסו להגיע עם ראשי פייסבוק להבנות שימנעו גם תופעות אלו ובין היתר יסירו מהרשת מילים כמו אינתיפאדה, דקירות, נאצים, שהידים ועוד.

השרים מבקשים לקדם הצעת חוק ממשלתית, לפיה היועץ המשפטי לממשלה יוכל לבקש מבית המשפט המחוזי להורות על הסרת תכנים מסיתים מהרשת. כמו כן, בית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים יוכל, לבקשת המדינה, לחתום על צו המורה לחברת אינטרנט, כמו פייסבוק או גוגל, להסיר תוכן המהווה עבירה פלילית ויש בו סיכון ממשי לבטחונו של אדם, ציבור או המדינה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 12 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד