בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גרמניה: נפתח משפטו של רופא מאושוויץ

הוא מואשם בסיוע לרצח למעלה מ-3.5 אלף בני אדם. לגבי טלפנית של ה-SS שהואשמה בסיוע לרצח של מאות אלפים, הוחלט כי אינה כשירה לעמוד למשפט

  • י' אלול תשע"ו - 09:10 13/09/2016
גודל: א א א
יהודים בשואה (ארכיון)
יהודים בשואה (ארכיון)

בנאוברנדבורג שבצפון-מזרח גרמניה, נפתח אתמול (שני) משפחתו של הבכיר הנאצי הוברט זפקה, בן ה-95, אשר שימש כרופא במחנה ההשמדה אושוויץ.

זפקה מואשם בסיוע ושותפות לרצח אכזרי של 3,681 בני אדם במשך חודש אחד בין כ"ו אב התש"ד לכ"ו אלול באותה השנה, אז הגיעו לאושוויץ 14 רכבות עמוסות בבני אדם, ביניהם הנערה אנה פרנק.

לאחר שנדחה המשפט בעניינו שלוש פעמים בשל מצבו הרפואי, טענו שוב עורכי דינו כי מצבו הבריאותי ירוד והוא סובל מלחץ דם גבוה ונטיות אובדניות. בית המשפט קבע כי עקב בעיותיו הרפואיות יערכו הפסקות קבועות במהלך המשפט ויוענק לזפקה טיפול רפואי צמוד. בתחילה קבע בית המשפט כי הנאשם לא כשיר לעמוד בפני שופט בשל גילו המבוקר אולם לאחר מכן ההחלטה נהפכה.

היה מעורב ברצח של אלפים. הרופא הנאצי

התביעה אומרת, כי זפקה היה מודע לכך שאושוויץ הינו מחנה השמדה ומשכך "הנאשם היה מעורב בהשמדה", אמרו.

בסוף השבוע האחרון קבע בית המשפט כי הלמה מ', בן 92, אשר הייתה טלפנית של ה-SS באושוויץ' והואשמה בסיוע לרצח של 260 אלף בני אדם, אינה קשיה לעמוד למשפט.

הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

על פי הערכות, בין השנים הת"ש-התש"ה, נטבחו במחנה אושוויץ 1.1 מיליון בני אדם, רובם יהודים. בגרמניה פועלות הרשויות לאיתור קציני SS לשעבר. בחודש סיוון האחרון נשפט ריינהולד הנינג בגיל 94 לארבע שנות מאסר בלבד, בין סיוע לרצח של לפחות 170 אלף בני אדם, כאשר שימש שומר באושוויץ. לפני כשנה נשפט אוסקר גרונינג בן 93 לארבע שנות מאסר גם הוא, בין סיוע לרצח של יותר מ-300 אלף יהודים הונגרים שנשלחו לתאי הגזים בחודש אחד בשנת התש"ד. הוא כונה 'מנהל החשבונות של אושוויץ'.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד