בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הערב ייחתם הסכם הסיוע בין ארצות הברית לישראל

ההסכם כולל 38 מיליארד דולר לישראל, לרכש בטחוני, למשך העשור הקרוב

  • י"א אלול תשע"ו - 09:44 14/09/2016
גודל: א א א
ברק אובמה ובנימין נתניהו. ארכיון (חיים צח, לעמ)
ברק אובמה ובנימין נתניהו. ארכיון (חיים צח, לעמ)

לאחר חודשים ארוכים של דיונים ומחלוקות, הושגו אמש הסכמות והערב (רביעי) צפוי להיחתם הסכם הסיוע שתעניק ארצות הברית לישראל בעשר השנים הקרובות. מדובר בהסכם הסיוע הגדול ביותר שנחתם בין ארצות הברית למדינה כשלהי.

ממלא מקום היועץ לביטחון לאומי, יעקב נגל, הגיע הבוקר לוושינגטון בכדי לחתום על מזכר ההבנות הביטחוני שמסכם את חבילת הסיוע הביטחוני של הממשל האמריקני למשך השנים הלועזיות 2019 עד 2028.

לא כל פרטי ההסכם ידועים, אולם ברור כי במערכת הבטחון מחכים לרגע בו יוכלו לקדם תכניות רכש חדשות, במסגרת התכנית הרב שנתית של צה"ל המכונה 'גדעון', אשר אושרה בידי הממשלה לפני מספר חודשים.

על פי ההסכם, ארצות הברית תעניק לישראל 38 מיליארד דולר למשך עשר שנים – הכוללנים סיוע למערות הגנה מפני טילים. ההסכם כולל רכש של כלי טיס ומערכות לחימה שונות, בן טייסת F-35 חדשה, מטוסי קרב, חלופות למסוק היסעור, פצצות חכות החודרות בונקרים ועוד.

ישראל מצידה, התחייבה שלא לפנות שוב לגונגרס בעשור הקרוב בבקשה לתוספות תקציביות, ובשש השנים הקרובות ישראל תוכל להשתמש בחלק מהכסף לטובת רכש גומלין בשקלים בתעשיות הביטחוניות הישראלים, ולא רק האמריקאיות.

ההסכם הקודם בין שתי המדינות יסתיים ב-2018 ובמסגרתו הוענק לישראל 3.1 מיליארד דולר מידי שנה. בעקבות הסכסוך בין שתי המדינות אודות הסכם הגרעין עם איראן, ביקש נתניהו העלאה משמעותית של 4.5 מיליארד בשנה, ובסופו של דבר הוסכם בין שני הצדדים כי ישראל תקבל 3.8 מיליארד בשנה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד