בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סגן הרמטכ"ל לשעבר: "דין מחבלים למוות"

האלוף במיל' עוזי דיין העיד (ב') במשפטו של אזריה. "לא מאוחר להגיע להסדר טיעון, הנזק שנגרם לצבא הוא עצום"

  • ט"ז אלול תשע"ו - 11:12 19/09/2016
גודל: א א א
גופת המחבל שאזריה חיסל. ארכיון (הצלה יוש)
גופת המחבל שאזריה חיסל. ארכיון (הצלה יוש)

"דינם של מחבלים למוות, בלי קשר אם סכינו באותו רגע או לא". את הדברים אמר היום (שני) האלוף במילואים, ומי שהיה בעבר אלוף פיקוד המרכז, סגן הרמטכ"ל ויו"ר המטה לבטחון לאומי, עוזי דיין, על דוכן העדים במשפטו של הלוחם אלאור אזריה המואשם בהריגה כאשר חיסל מחבל בחברון.

"גם אם ארלוזורוב היה מחבל חמאס הייתי מצדיק את הירי", הוסיף דיין. "נתתי הוראות להרוג מחבלים בלי קשר לשאלה אם באותו רגע הייתה סכנה. מחבלים צריך להרוג. דינם של מחבלים הוא למות. גם אם אתה לא יודע אם האדם מחבל או לא - עליך להגן על חייך או על אחרים. "מחבלים דמם בראשם. תוצאה טובה אם הם מתים".

משפטו אל אזריה נמשך גם הבוקר בבית הדין הצבאי ביפו, וכאמור על הדוכן עלה העד עוזי דיין שגייסו עורכי דינו של אזריה. אחריו צפוי להעיד האלוף במיל' דני ביטון. במהלך הדיון הגיע למקום אביו של אזריה, צ'רלי, לאחר שנעדר מספר דיונים עקב מצבו הבראותי.

דיין גם מתח ביקורת קשה על התערבות מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) בחקירת פעילות צבאית. "למצ"ח אין כלים לחקור אירועים מבצעיים. חבל שבמקרה הזה לא השתמשו בכלי של ועדת חקירה, וגלגלו את זה לישר לתחום הפלילי. אם לוחם טעה, לא מגלגלים את זה לתחום הפלילי אלא אם כן יש כוונת זדון במעשה".

"הריגה זה כשיש פרובוקציה שבה אתה מגיב בצורה לא פרופורציונלית כי הדם עולה לראש. אני מספיק בקי בסעיף העבירה כדי לתמוה על מה האשימו. אם מדובר פה בזדון אז צריך להיות פה אישום ברצח. הריגה נתפסת כפשרה לא ברורה. לא יודע אם אזריה חטא או לא. זכות החפות שלו נדרסה. הוא נשפט בכיכר הפייסבוק. הגשתי את חוות דעתי מתוך דאגה להשפעה של זה על חיילים בשטח. כל יום כזה במשפט מזיק לצה"ל ומשפיע על חיילים".

עוד הוסיף דיין ואמר, כי "עדיין לא מאוחר להגיע להסדר טיעון, הנזק שנגרם לצבא עצום".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד