בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חברו של אזריה: "הקצינים שטפו לנו את המוח"

לוחם מחטיבת כפיר העיד היום (ד') במשפטו של אלאור אזריה

  • י"ח אלול תשע"ו - 22:13 21/09/2016
גודל: א א א

על דוכן העדים במשפטו של הלוחם אלאור אזריה שהואשם בהריגה לאחר שחיסל מחבל בחברון, עלה היום (רביעי) גם סמל ר', לוחם בחטיבת כפיר, ממחלקתו של אזריה להעיד להגנתו של הלוחם.

ר' סיפר כי המפקדים שטפו את המוח של הלוחמים לאחר האירועים. "הם גרמו לי לחשוב משהו שאני יודע שהוא לא נכון", אמר הלוחם. "המח"ט שלי עם שלושה פלאפלים ואני חייל פשוט וזה גורם לי להאמין לו בגלל שהוא המח"ט שלי. התחושה קשה".

לדבריו, המ"פ, המג"ד והמח"ט עשו שיחות לכל הלוחמים לאחר האירוע. "הם פחדו שהמפלוגה תעשה מרד ואמרו שאלאור שקרן. הם הציגו את האירוע כשלילי".

בעמדה בה התרחש הפיגוע ביום שישי בשעות הבוקר, עמד קודם לכן ר'. "הייתי בעמדה מ-4:00 עד 8:00. "לפני שהלכתי לישון שמעתי יריות. לקחתי את הנשק ונפגשתי עם הסמל שלי בש"ג. משם רצנו לכיוון ג'ילבר. הגענו וראינו מחבל אחד על הרצפה והשני שניסה לברוח היה על הרצפה. בשלב הזה דיברתי עם החייל שנפצע והוא אמר שהוא בסדר. הייתי בשוק כי הוא נדקר ולא אני".

בהמשך הוסיף ר': "בזמן האירוע הייתי בלחץ כי חשבתי שאני הייתי צריך להיות בזירה. שמעתי צעקות 'יש פה מטען', 'לא לגעת במחבל עד שבא חבלן', וזה גרם לי לחשוב שיש מטען. היה מחבל עם מעיל שחור שהיה חי והוא זז. מבחינתי הוא היווה סכנה. עמדתי רחוק ממנו מאחורי מחסה עד שהגיעו מפקדים לפתור את זה".

קודם לכן היום עלה על דוכן העדים בבית הדין הצבאי ביפו קצין הנדסה האחראי על החבלה באזור חברון. "אני מוציא עדכונים לכוחות כיצד להתמודד עם מטענים, עם דגשים ולקחים. זה בוצע גם לפני האירוע עם אלאור. המידע מופץ לגורמי הפיקוד בחטיבה, כולל למג"דים, לסמג"דים ולקציני האג"ם" אמר סרן לירון פסח. "בעדכון האחרון שהפצתי אחרי האירוע של אלאור היו הנחיה וחידוד כיצד לטפל בזיכוי מחבלים. לאחר התקרית תרגלנו בגזרה תרחיש שבו מחבל מגיע לפגע בזמן טיפול במחבל הראשון בזירה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד