בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האקדח האישי הוחרם "בטעות"

המשרד לביטחון פנים שלל את רישיון הנשק לתושב ירושלים בטענה כי הוא חשוד בהסתה. כשהתברר שלא קיים חשד כזה כנגדו, התנצלו והודיעו כי הרישיון יישלח אליו בחזרה. "במקום להילחם במי שחושב אחרת מהם, שיטפלו בטרור"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ו אלול תשע"ו - 15:00 29/09/2016
גודל: א א א
ארכיון
ארכיון

המרפאה של עמית גרון, תושב ירושלים, ממוקם בקרית משה בעיר אולם פעמים רבות שעליו לנסוע ליישובים בגוש עציון ובשומרון לביקור בית אצל מטופליו. לשם כך, מחזיק גרון באקדח אישי וברישיון להחזקתו.

אלא שלפני כשבועיים, הופתע גרון לגלות בתיבת הדואר שלו מכתב מהמשרד לבטחון פנים, שם נאמר לו כי בוטל לו הרישיון להחזקת נשק ועליו להפקיד את אקדחו האישי במשטרה. הסיבה, כך נכתב, היא המלצת המשטרה בשל תיק בחשד להסתה הקיים כנגדו.

"מנסים לפגוע בי בגלל דעותי". עמית גרון (יהודה פרל)

"כשאני מתאמץ, אז אני מצליח להיזכר שפעמיים בחיי נחקרתי במשטרה", אומר גרון בשיחה עם הקול היהודי. "הפעם הראשונה הייתה לפני כ-11 שנים. אז נחקרתי על כוונתי להתנגד לגירוש יהודי גוש קטיף וצפון השומרון. הפעם השנייה", הוא משחזר, "הייתה לפני שנתיים. אז נחקרתי במשרדי היאחב"ל בחשד להסתה, כאשר מכרתי את ספרי תורת המלך בגוש עציון".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

הספר תורת המלך הוא ספר תורני העוסק בדיני מלחמה בין ישראל לעמים. מחברי הספר הרב יצחק שפירא והרב יוסף אליצור, כמו נותני ההסכמות לספר, הרב יעקב יוסף זצ"ל, הרב יצחק גינזבורג והרב דב ליאור, נחקרו אף הם בחשד להסתה. אולם בפרקליטות הודיעו כי לא ניתן להעמיד אותם לדין ואין בכתוב בספר בכדי להאשים את מחבריו בהסתה.

"קיים תיק הסתה", כך טענו במשטרה. המכתב ממשרד לבטחון פנים (יהודה פרל)

"אם את מחברי הספר לא ניתן להאשים בהסתה, כיצד מפנים אלי אישום שכזה, ועוד שש שנים אחרי?! התייעצתי עם ארגון חוננו וכשהשבתי את הנשק לתחנת המשטרה בירושלים, ביקשתי לקבל את הרישום הפלילי שלי", מספר גרון שהופתע פעם נוספת כאשר גילה כי הרישום הפלילי שלו ריק לחלוטין. "אפילו את החקירות מאז מחקו לי".

בקול היהודי פנינו למשרד לבטחון פנים לבקש את תגובתם לדברים, ולאחר בדיקה קצרה הם השיבו כי מדובר בטעות. לדבריהם, הטעות התרחשה במשטרה וכעת העניין סודר. גרון יוכל לקבל בחזרה את נישקו האישי. גרון פנה שוב לרשויות ואלו הודיעו כי שלחו לגרון את הרישיון בדואר. בינתיים, גרון חכה לקבל את הרישיון בחזרה.

נחקר על מכירת ספרי תורת המלך (יהודה פרל)

"לדעתי, הסיבה שהחרימו לי את הנשק היא רק בגלל הדעות הפוליטיות שלי, אין שום סיבה אחרת", אומר גרון נחרצות. הם פועלים לפי הפתגם 'אין יהודים אין פיגועים'. במקום להילחם בטרור הערבי, הם מעדיפים להילחם ביהודים. אם הקול היהודי לא היה פונה אליהם, לא יודע אם הייתי מקבל את הנשק בחזרה. אני באמת מקווה שהם יחזירו לי אותו".

עוד הוסיף גרון ואמר "לקראת השנה החדשה, אני מציע לראשי הבטחון במדינה להתעשת, ובמקום לפגוע ביהודים שחושבים אחרת מהם, שיתחילו לעשות את העבודה בכדי שבשנה הקרובה עם ישראל לא יסבול מהטרור הערבי, כמו שסבלנו השנה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד