בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הילדים שלי משחקים בקליעי רובה"

תושבי שכונת פסגת זאב בבירה סובלים רבות משכניהם הערבים ולאחרונה הקימו ועד פעולה בעניין. "אם לנו לא יהיה שקט לאף אחד לא יהיה שקט"

  • אברהם שפירא
  • ג' תשרי תשע"ז - 21:30 05/10/2016
גודל: א א א

תושבי שכונת פסגת זאב בירושלים הקימו לאחרונה ועד פעולה בעקבות האירועים הרבים, המתרחש מצד שכניהם בשכונות שועפט ובית חנינא, מהם סובלים התתושבים. הועד מתכוון לפעול נגד הירי לעבר חצרות ובתים בשכונה, השמעת רעש מוגזם ומוזיקה בשעות הקטנות של הלילה, וגנבות.

התופעה לא חדשה בכלל. התושבים מספרים על מציאות יום-יומית שנותנת אותותיה גם על ילדיהם. מדובר על עשרות אירועים ביום. שוחחנו על הנושא עם ראש וועד הפעולה שקם לאחרונה, צביקה יונגרייס שמכהן גם כחבר הנהלת שכונת פסגת זאב, יושב ראש וועדת כספים וכוח אדם. "חמש פעמים ביום שומעים את המואזין ברמה לא הגיונית" הוא פותח את רשימת ההצקות. "הבוקר קמתי לפני הצום לשתות קפה, סגרתי את הדלתות, סגרתי את החלונות בשביל שהילדים ימשיכו לישון".

קליע שאותר במרפסת בית בפסגת זאב

"זה לא בדיחה, אתם יכולים לבוא אלי ולשמוע את זה. בכל סוף שבוע יש מוזיקה כאילו זה בתוך הבית שלך. אחרי זה הם יורים קליעים ממש לתוך החצרות. יש חורים בשולחנות, בקירות".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

לדברי יונגרייס, כל הבתים שבחזית לכיוון השכונות הערביות סובלים מירי זיקוקים וקליעים שלפעמים אף חודרים לבתים הפנימיים יותר. בעקבות המציאות בשכונה, החליטו מספר תושבים להקים וועד פעולה. "אנחנו חבורת אנשים שהחליטו להרים את הכפפה הלוהטת שנקראת ביטחון ושקט וללכת בכל הכיוונים החוקיים שעומדים לרשותנו ולנענע אותם. אם לנו לא יהיה שקט לאף אחד לא יהיה שקט. לא יכול להיות שבכל יום בשעות לא הגיוניות יש רעשים שגם מעירים את הילדים שלנו וכתוצאה מזה הם חיים בפחד".

"המשחק כאן של הילדים הוא תחרות קליעים בחצרות, כל אחד מתפאר כמה קליעים הוא אסף. כשאני הייתי ילד אני שיחקתי בגולות, הם משחקים בקליעים. אם אני אעשה דבר כזה, יירה לעבר בתים, אני יהיה במאסר. הגענו למצב כזה הזוי שאני בגיל 59 מסתובב עם אקדח עלי כל הזמן. יש הצדקה כזאת? למה?".

| "הילדים לא יוכלים להסתובב בערב בחוץ"

"לפני שבועיים זה הגיע לרחוב כצנלסון, זה כבר ממש בתוך השכונה. ירו למשפחה ברחוב בקומה השניה קליעים לבית". יונגרייס עובר לתאר בעיה נוספת "עוד בעיה שיש היא הגנבות והפחדים. אני לא נותן לבת שלי בת 14 ולילד שלי בן 7 לטייל במקומות מסוימים בשכונה, רק עם אבא או אחות גדולה. משפחות אמרו לי שהמואזין והיריות עושים תסביכים לילדים שלהם, והם מוכנים להעיד בכל רגע נתון על זה".

"למצב הזה אני לא נותן להמשיך. בנינו ועד פעולה ואנחנו נפגשים הערב. הוועד נבנה בעקבות כנס שהתקיים לפני חודש והגיעו אליו כ-70 תושבים שרצו להירתם ולהילחם בתופעה הזאת. הוועד מונה 7 אנשים. השלב הראשון היה לכתוב מכתבים לכל הנוגעים בדבר. לא קיבלנו תשובה עד עכשיו, אבל אנחנו לא מתכוונים לכתוב מכתב שני אלא להתחיל לפעול מייד. נעשה מחאות פיזיות נגד מקבלי ההחלטות - בכל מקום שראש העיר נמצא גם אנחנו נהיה שם. כל מקום שהשר ארדן יהיה גם אנחנו נהיה. אנחנו רוצים שתאכפו את החוק. לא יכול להיות שיענה לי אחד מהמשטרה ויגיד שהמשטרה לא נכנסת לשם".

"בחודש האחרון נכנסה המשטרה לשכונות הערביות וראינו תוצאות. זה לא סיפק אותנו, אבל היה שינוי. אני לא רוצה חצי ביטחון, זה דבר בסיסי. לא ביקשתי וויסקי עם סטייק, אני רוצה שהילדים ילכו לגן בשקט ובביטחון ושילכו לישון בשקט בלי פיצוצים וזיקוקים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד