בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"התנכלות מכוונת של המשטרה"

במוצאי ראש השנה פשטו לפנות בוקר בלשי משטרה על בתיהם של שני תושבי השומרון ועצרו אותם בחשד למעורבות באירוע ישן. לאחר חקירה הם שוחררו. חוננו: "מדובר בהתנכלות. מדוע לא להזמין לחקירה כפי שמקובל?"

  • ד' תשרי תשע"ז - 13:52 06/10/2016
גודל: א א א
יהודים מיידים אבנים ()
יהודים מיידים אבנים ()

האם משטרת מחוז ש"י מתנכלת למתיישבים? בארגון חוננו מדווחים על שורת מעצרים במוצאי ראש השנה, הנראים כהתנכלות מכוונת של המשטרה.

במהלך הלילה שלאחר ראש השנה, ביצעו בלשי ימ"ר ש"י, מעצר של שני יהודים בעלי משפחות תושבי הר חברון והשומרון, וזאת בשל חשד למעורבות באירוע מלפני כשנתיים.

שוטרים ואנשי שב"כ פשטו בשעה 3:00 לפנות בוקר על בית בגבעת סנה יעקב (גבעת רונן) בשומרון ועצרו תושב אב למספר ילדים.

במקביל נעצר בעל משפחה נוסף מאזור הר חברון, בעת שישן בבית חמיו וחמותו בירושלים. השניים נלקחו לימ"ר ש"י שם נחקרו בחשד ליידוי אבנים בעת עימות עם ערבים באזור הכפר בורין לפני כשנתיים. הם הכחישו את המיוחס להם ושוחררו בערבות לאחר חקירה. יש לציין כי השוטרים היו מצוידים בצווי מעצר מבית משפט, צווים שהוצאו לפני כ-10 ימים.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

באירוע נוסף, זמן קצר לאחר צאת החג הגיעו בלשי ימ"ר ש"י לביתו של צעיר תושב רמלה ועצרו אותו עם צו מעצר שנחתם לפני כחדשיים אך לא מומש, ובמשטרה החליטו לממשו דווקא במוצאי החג, על אף שהנער שוהה במעצר בית לילי בשל צו מנהלי, ונמצא בביתו באופן רציף.

הוא נחקר בחשד שלפני כ- 4 חודשים נפגש עם צעיר אחר אשר נאסר עליו ליצור עמו קשר בשל צו מנהלי של פיקוד העורף. לטענת המשטרה השניים יצרו קשר במהלך טיול בצפון בו נפגשו. לאחר החקירה הוא שוחרר באמצע הלילה.

בארגון חוננו תוקפים את התנהלות משטרת מחוז ש"י ואומרים כי בכוונתם לדרוש לבחון את המקרים ואת בקשות המשטרה לצווי מעצר על אירועים ישנים ללא שנעשו ניסיונות לזמן את האנשים לחקירה כמקובל, והם אף שוקלים לתבוע את האחראים למעצרים.

"למה לפשוט על בתים באישון לילה כאילו מדובר בפושעים מסוכנים?", אומרים בחוננו. "שנתיים לא ביצעה המשטרה דבר בתיק ולפתע הפכו האנשים למסוכנים? חדשיים המשטרה לא מימשה כנגד הנער צו מעצר ודווקא במוצאי החג זה הזמן לפשוט על בית הוריו? הרי המשטרה ידעה מראש שאין נגדם ראיות והם ישוחררו כעבור כמה שעות אז מדוע כל הפשיטה והמעצרים מול המשפחה והילדים באישון ליל? נראה שמישהו במשטרה רוצה להתנכל למתיישבים, ועל כך יש להקים קול זעקה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד