בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ריגלו והבריחו מטעני חבלה לישראל

חוליה של ערבים מהצפון נאשמים בריגול לטובת חיזבאללה ובתכנון פיגוע כנגד חיילים בצפון הארץ

  • ד' תשרי תשע"ז - 14:43 06/10/2016
גודל: א א א
גבול ישראל לבנון. ארכיון
גבול ישראל לבנון. ארכיון

כנגד שבעה ערבים מהכפר ע'ג'ר בצפון הארץ הוגשו היום (חמישי) כתבי אישום זאת לאחר שנעצרו בחשד למעורבות בהברחת מטענים מארגון חיזבאללה לישראל לצורך ביצוע פיגועים, כך הותר היום לפרסום.

השבעה נעצרו במהלך החודש האחרון, זאת לאחר שתושב מטולה מצא תיק ובו מטעני חבלה בשטח פתוח למרעה בצדו המערבי של כביש 90 על יד מטולה.בדיקת מטעני החבלה העלתה כי מקורם של המטענים הוא מעבר לגבול ומצביעים על מעורבות של חיזבאלה בהחדרתם לתחומי המדינה.

במהלך החודש האחרון נעצרו עאדל עוינאת, מוחסן קהמוז, דיאב קהמוז, ממדוח אברהים, ג'מיל קהמוז, יוסף קהמוז ומאהר חרבואי, כאשר האחרון מואשם בעברות סמים בלבד. השאר נאשמים גם במסירת ידיעה למטרת ריגול, סיוע לאויב במלחמה, ייצור, יבוא ויצוא נשק בלי רשות, מגע עם סוכן חוץ וסחר בסמים.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

על פי כתב האישום, עולה כי בשנת תשס"ג הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום כנגד סעד קהמוז (אביהם של האחים – דיאב,יוסף וג'מאל) ויוחסו לו עבירות סמים וביטחון מול מי ששיתף פעולה עם ארגון חיזבאללה. 3 שנים לאחר מכן, במהלך ניהול משפטו, נמלט סעד ללבנון ומאז הוא משמש כסוחר סמים, הפועל בשירות החיזבאללה.

לפני כשנה וחצי קשר הבן דיאב קשר עם אביו סעד לבצע הברחות סמים מלבנון לישראל. האב סעד הנחה את דיאב לרכוש שני מחשבים שבאמצעותם יקיים קשר עם מפעיליו בחיזבאללה, באמצעות העברה וקבלה של הודעות דואר אלקטורני מוצפנות. בהמשך הונחה דיאב לרכוש מכשיר טלפון סלולרי לצורך ביצוע צילומים עבור הארגון, וכך הוא עשה.

במהלך החודשים אדר ב' וניסן השנה תואמה בין דיאב לבין החיזבאללה הברחה מלבנון אל ישראל באמצעות חילופי הודעות דוא"ל מוצפנות. בהמשך, ולפי ההנחיות, פגש דיאב באזור הגדר במחבלים של חיזבאללה, שהמתינו בצידה הלבנוני של הגדר, וקיבל לידיו שתי חבילות שהכילו 2 מטעני חבלה מאולתרים וכן סכום של 5,000 דולר. דיאב התבקש לבצע פיגוע בחיפה באמצעות המטענים.

בשל החשש כי בחיפה מותקנות מצלמות אבטחה רבות, סבר דיאב כי עדיף לבצע את הפיגוע המתוכנן במקום אחר, וחיפש יעד חלופי לביצוע הפיגוע. בעת שנסע דיאב באזור צומת טורעאן, הבחין בתחנת אוטובוס ובה חיילים רבים וחשב כי מקום זה מהווה יעד מתאים לפיגוע, שכן ניתן לפגוע בחיילים רבים, וצילם את המקום. לפני חודשיים נמצא התיק על ידי אזרח שהגיע לחורשה, ומטעני החבלה נתפסו.

בשל החשש כי מציאת התיק תוביל למעצרו, החליט הנאשם להסתיר את שני המחשבים באמצעותם קיים את הקשר עם מפעיליו בחיזבאללה. הנאשם הכניס את שני המחשבים לשקית אותה הסתיר בתנור עצים, שנמצא בחצר ביתו.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד