בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האנשים שהואשמו בתקיפת מחבל לאחר פיגוע

מאלאור אזריה ועד לאזרחים בראשון לציון ונתניה

  • ח' תשרי תשע"ז - 13:39 10/10/2016
גודל: א א א

במהלך דיון שהתקיים אתמול (ראשון) בעניינם של ארבעה יהודים הנאשמים בתקיפת מסתנן אריתראי, הבטום זרהום, שנחשד כמחבל במהלך פיגוע ירי בתחנה המרכזית בבאר שבע לפני כשנה, הובאה רשימה של אירועים בהם אזרחים ואנשי כוחות הבטחון תקפו מחבלים לאחר פיגוע.

עורכי הדין ציון אמיר, שלום פיניאה, איל הדר, איתמר ברקאי ומשה סרוגוביץ רצו להציג קשר ודמיון בין המקרים.

במקרה אחד בלבד קבע בית המשפט כי ישנם קווי דימיון, והוא אירוע שהתרחש בקרית גת, לפני למעלה משנה. אז נפצעו ארבעה יהודים בפיגוע בעיר וצעיר בדואי שנחשד כמחבל, הותקף בידי מספר אזרחים. בתחילה הוגש כתב אישום כנגדם בגין תקיפה על רקע לאומני אולם הפרקליטות לא הצליחה לאסוף ראיות לכך שמדובר בתקיפה לאומנית, התיק הועבר לטיפול יחידת התביעות של המשטרה שנאלצה לסגור אותו מחוסר ראיות. כעת, שוקלים בפרקליטות לפתוח את התיק מחדש.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

האירוע המוכר ביותר, שלא אוזכר בדיון אתמול, הוא פיגוע הדקירה שהתרחש בעמדת ג'לבר חברון לפני כשנה וחצי, אז נפצע לוחם צה"ל באורח בינוני מדקירות. למקום הגיע הלוחם אלאור אזריה שחיסל את המחבל השני ששכב על הרצפה ומאז מתנהל משפטו המתוקשר.

אירוע נוסף שהתרחש ברחוב יפו בירושלים. אז ניסו שתי נערות ערביות לדקור יהודים באזור שוק מחנה יהודה באמצעות מספריים. מאבטח שהיה במקום ביצע ירי לעבר אחת המחבלות שנפצעה. "מח"ש בודקים את ההצדקה בירי לעברה ועדיין לא התקבלה החלטה בתיק", הודיעו מהפרקליטות. לאחר מכן מטח הרמטכ"ל ביקורת על האירוע וכינה אותו "נערה במספריים".

בפיגוע בנתניה בו נפצע קשיש באורח קשה, הוגש כתב אישום כנגד יהודי שתקף את המחבל ושוטר נוסף שהיה בזירה. הוא הורשע במסגרת עסקת טיעון. בפיגוע שהתרחש בבניין פנורמה בתל אביב, בו נרצחו שני יהודים, הועמד לדין משמעתי שוטר שבעט בראשו של המחבל. "הוחלט עקב כך שהבעיטות היו בעוצמה נמוכה וכי לא ניתן להוכיח כי נגרמה חבלה".

בפיגוע שהתרחש בראשון לציון, בו נפצעו שלושה יהודים, ההשתלטות הראשונה על המחבל היתה בידי אזרח ורק בהמשך הגיע למקום שוטר במדים. בפרקליטות אומרים, כי כאשר הובהל לניידת, לאחר שהתנגד למעצרו, תקפו אותו אזרחים. בפיגוע נוסף ביפו, בו נהרג תייר ונפצעו עשרה בני אדם, נורה המחבל ונהרג בידי איש מכוחות הבטחון. "התיק הועבר למח"ש לצורך בחינת צידוק הירי ועדיין לא התקבלה החלטה".

לגבי פיגוע בשער שכם בירושלים, בו נפצעו שני שוטרים באורח קל והמחבל חוסל, אומרים בפרקליטות כי הירי התרחש תשע שניות לאחר האירוע, אולם הוחלט לסגור את התיק ולהעביר לבדיקה פנימית של המשטרה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד