בע"ה ט' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ירי לעבר סוכות בלוד - "המשטרה לא פועלת"

תושבי לוד מדווחים כי ירי מהשכונות הערביות נהפך למטרד. בחג סוכות שעבר נפצע ילד כבן 5

  • כ"ג תשרי תשע"ז - 21:33 25/10/2016
גודל: א א א
לוד. ארכיון (הקול היהודי) צילום: הקול היהודי
לוד. ארכיון (הקול היהודי) צילום: הקול היהודי

תושבים בלוד מתלוננים על אזלת ידה של המשטרה במה שכונה 'תופעת זליגת הירי' לעבר בתיהם ומדווחים כי השנה, כמו בשנה שעברה, נורו קליעים לעבר סוכותיהם של תושבי העיר.

בשיחה עם הקול היהודי מספר מאיר, תושב האיר וחבר ב'מטה האזרחי לוד', אמר כי ככל הנראה היורים הם ערבים מהעיר. "משפחה ישבה בסוכה בשכונת רמת אלישיב ושמעה צרור ירי. דבר די שגרתי באזורנו", הוא מציין. "תוך כדי הירי המשפחה שומעת פגיעה בסוכה בה ישבה. הם חיפשו את הפגיעה אבל לא הצליחו למצוא. כשפירקו את הסוכה מצאו כדור שמשמש בדרך כלל את כוחות הביטחון בקוטר 5.56.משפחה נוספת מצאה על הסכך כדור בקוטר 9 מ"מ שככל הנראה נורה מנשק מסוג קרלו המצוי באיזור", אמר מאיר.

כאמור, איש מבני המשפחות לא נפגע מהירי ברוך ה'. מ'המטה האזרחי לוד' שהוקם על ידי תושבי העיר ועוקב ומתעד את התופעה נמסר כי התופעה כתוצאה מירי בשכונה הערבית הסמוכה הפכה למטרד שגרתי, בעיקר בזמני חגים וחתונות, וכי בשנים האחרונות נמצאו מספר קליעי רובה בחניון השכונתי.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

לדברי מאיר, "המשטרה יודעת ומודעת" אולם עם זאת "אין מעשים בפועל בשטח חוץ ממעצרים בחתונות שיורים בהן, שזה חשוב אבל לא מספיק". התושבים מנסים למחות בכל מיני דרכים וכן לפנות לאישי ציבור בעניין. "מתוכננת פנייה רחבה למשרדי הממשלה, ושרי הממשלה ובהם השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, וכן לחברי כנסת מהימין שיטפלו בסוגיה הזו".

הקליעים שפגעו בסוכה ()

עוד מוסיף מאיר, כי התושבים סובלים גם כן מקולות מואזין בדציבלים גבוהים, וכן מעשן שרפות שחודר לבתיהם. מוקדם יותר היום פורסם כי ראש העיר יאיר רביבו כי בתגובה לרעש המואזין הגבוהה תפעיל העירייה הקלטת 'שמע ישראל'.

לפני כשנה, בחג הסוכות, נפצע בעיר ילד כתוצאה מירי של ערבים לעבר הסוכות. הירי אז בוצעבמהלך השבת לעבר מתחם הגרעין התורני ברחוב יעקב פלומינק בלוד. ילד כבן חמש שישן בסוכה נפגע מהירי ונפצע באורח בינוני. הילד פונה למרכז הרפואי אסף הרופא.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד