בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אבו מאזן עבר דרך קבר רחל - המתפללים ננעלו

"היה צפוף מאוד ומחניק. למה שיסגרו יהודים בגללו?", התלוננו המתפללים. מג"ב: "היה נצרך לאור שיקולים מבצעיים וביטחוניים"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • א' חשון תשע"ז - 15:49 02/11/2016
גודל: א א א
ארכיון (מוסדות קבר רחל)
ארכיון (מוסדות קבר רחל)

ביום שני האחרון, בשעות הערב, ננעלו שערי קבר רחל והמתפללים שהיו במקום לא יכלו לצאת. הסיבה: יושב ראש הרשות "הפלסטינית" אבו מאזן עבר במקום.

"היינו בקבר רחל ופתאום סגרו את השערים למשך כשעה", סיפר בשיחה עם הקול היהודי אריאל, שהתפלל באותו הערב במקום. "לא נתנו לאף אחד לצאת ולבוא. שוטרי מג"ב עמדו בכל הכניסות, סגרו את הדלתות ולא נתנו לאנשים לעבור".

עוד הוסיף אריאל ואמר כי "היה צפוף מאוד בפנים והיה מחנק. אחרי ששחררו אותנו, אחד המג"בניקים אמר שאבו מאזן עבר דרך המתחם", הוא מספר.

בימים אלו, הכביש הרגיל ממנו מתאפשרת הנסיעה לבית לחם, נמצא בשיפוצים, כך מסר דובר מג"ב לקול היהודי, ולדבריו זו הסיבה שאבו מאזן עבר דרך מתחם הקבר. "לא ייתכן שייסגרו יהודים כל כך הרבה זמן בגלל שערבי עובר במקום", טען אריאל.

מדובר משמר הגבול נמסר בתגובה לכתבה, כי "לאחר בדיקת הנושא התברר כי אכן מדובר במעבר של אבו מאזן ושיירתו, שהצריך לאור שיקולים מבצעים וביטחוניים, לאפשר לשיירה מעבר סטרילי ובטוח כנהוג במקרים דומים".

עוד נמסר, כי "גישתם של המתפללים לציר הנסיעה לא התאפשרה רק בעת מעבר השיירה ולא למשך שעה כפי שצויין. הציר הישן והמקובל נמצא כעת בשיפוצים ובסיומם תתאפשר בו תנועת כלי רכב כבעבר".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד