בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השב"כ ממשיך בנסיונות לגיוס סוכנים

אברהם אליהו לנדסברג הגיע לפגישה עם "איש הביטחון" כשהוא מצויד במכשיר הקלטה. "צריך ללכת עם התורה ועם הקב"ה ובעז"ה לא יקרה כלום"

  • ט"ו חשון תשע"ז - 14:05 16/11/2016
גודל: א א א

השב"כ ממשיך להטריד אזרחים:אברהם אליהו לנדסברג, תלמידי ישיבת מגדל העמק, קיבל לפני זמן מה שיחת טלפון מאדם שהזדהה כאיש ביטחון מהאזור וזימן אותו לפגישה בתחנת המשטרה.

לאחר כמה שיחות טלפון שחזרו על עצמן ביקש לנדסברג לדעת במה מדובר ומדוע הוא נקרא לתחנת המשטרה. "איש הביטחון" מצדו הפציר בו להגיע ל"פגישה": "אני בא לקראתך, בא תעשה את ההשתדלות מבחינתך שנהיה כבר מאחורי זה". כשלנדסברג ביקש שוב לדעת במה מדובר אמר לו האיש שמעבר לקו: "אתה תגיע לפגישה אתה תראה, כל שאלה שתהיה לך אני אשמח לענות. לא נעשה את זה בטלפון כרגע. אני התקשרתי אליך כמה וכמה פעמים, לא רצינו להפריע לך בשגרת יום שלך".

לנדסברג השיב "אתם דווקא מאוד מפריעים", ו"איש הביטחון" טען: "אני לא איזה מליציה או כנופיה או משהו... אנחנו מנסים כמה פעמים לא להפריע לך בשגרת יום, אני מנסה להיות איתך הכי מנומס. אנא תגיע".

אל הפגישה שהתקיימה בסופו של דבר בתחילת השבוע בבוקר הגיע לנדסברג כשהוא מצויד במכשיר הקלטה וחוות דעת משפטית מעורך הדין איציק בם לפיה זכותו לסרב לחיפוש גופני עליו. לנדסברג הבין שמדובר בנסיון לגייס אותו כמלשן של המחלקה היהודית של השב"כ.

ביום שני בבוקר התייצב לנדסברג בתחנת המשטרה במגדל העמק. לפני שאיש השב"כ נכנס איתו לשיחה בחדר הוא התבקש שיבוצע על גופו חיפוש, אך הוא סרב ואף הצהיר כי הוא מצוייד במכשיר הקלטה.

שני אנשי השב"כ הלכו הצידה להתייעצות מה לעשות בנער הסורר. לאחר מכן ניגש אל לנדסברג גבר שהזדהה כ"קידר, רכז הביטחון של השב"כ".

"טוב, לא נתווכח", אמר "קידר" שידע שהדברים שלו מוקלטים על ידי לנדסברג. "תראה. אני מניח שאתה יודע איפה אתה נמצא. עצם העובדה שאתה מתנהג בצורה הזו זה רק מעיד ומחזק שאתה יודע את מה שגם אנחנו יודעים. אני מציע לך ככה באופן הכי ישיר והכי ברור: אל תסתבך ואל תגרום לאנשים אחרים להסתבך".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"כרגע הכדור בידיים שלך. אם אתה תשתמור על גבולות גזרה ועל גבולות של חוקיות נורמלית אני אניח לך, אין לי שום עסק איתך. תשקיע בלימודים, תלמד תורה, תהיה תלמיד חכם, תקים משפחה. קח בחשבון שאם תעשה משהו לא חוקי יהיו לכך השלכות".

בשיחה עם הקול היהודי אומר לנדסברג כי הוא שמח שלא נכנע למניפולציות של השב"כ וקורא לצעירים נוספים לנהוג באופן דומה: "לא לפחד להתייעץ עם עו"ד, לא לפחד לסרב שיעשו עליכם חיפוש. צריך להאמין שהקב"ה הוא זה שמוביל ו'אין אדם נוקף אצבע למטה עד שמכריזין עליו למעלה', הם לא יכולים לעשות לכם כלום אלא אם כן הקב"ה החליט, צריך ללכת עם התורה ועם הקב"ה ובעז"ה אנשים כאלה לא יקרה להם כלום".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד