בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרישה: להקים צוות אכיפה לטיפול בהצתות

עו"ד דורון ניר צבי מארגון לביא קורא לשרת המשפטים שקד לממש את סמכותה ולהקים באופן מיידי צוות אכיפה משולב לטיפול בגל ההצתות. "התנהלות רשויות החקירה אינה מספקת"

  • כ"ג חשון תשע"ז - 16:11 24/11/2016
גודל: א א א
(הלל מאיר, tps)
(הלל מאיר, tps)

בעקבות גל ההצתות בכל רחבי הארץ פונה עו"ד דורון ניר צבי מארגון לביא - זכויות אזרח ומנהל תקין, לשרת המשפטים איילת שקד בבקשה לממש את סמכותה ולהורות על הקמת צוותי אכיפה משולבים לחקירת ההצתות.

"בימים האחרונים ניצבת מדינת ישראל מול גל שריפות עצום במאות מוקדים, המסכן את שלומם ורכושם של אזרחי ישראל בכל רחבי הארץ", כתב עו"ד ניר צבי. "בסעיף 448 לחוק העונשין נקבעו עונשי מקסימום חמורים למציתים, אולם עד כה, טרם נתפסו מציתים בגל ההצתות הנוכחי", מוסיף עו"ד ניר צבי ומציין כי מהחלטת בית המשפט היום בעניין הפועלים שנעצרו אתמול בחשד למעורבות בשריפה באזור נטף בהרי ירושלים, עולה כי התנהלות רשויות החקירה בנושאים אלו אינה מספקת.

ניר צבי מצטט את שופט בית משפט השלום בירושלים שאול גבאי ריכטר שכתב היום בהחלטתו בעניין הארבעה כי: "חורה לי העובדה שהמשטרה מתעלמת ממידע חשוב שמסרו המשיבים בהודעותיהם ... ואני מורה למשטרה למצות את החקירה בכיוון זה בהקדם".

"ברי, כי חקירות הצתה אלו משלבות היבטי מודיעין והיבטים נוספים, ומשכך הינן מורכבות ומסובכות ונדרש בהן שילוב זרועות של מספר גופים, כדוגמת משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי וחקירות מכבי האש, ומשכך קשה להסתפק בחקירות מקומיות של היחידות האזוריות, ונראה כי יש צורך במאמץ חקירתי ואכיפתי משולב בראשות ובהכוונת הפרקליטות".

"כך נוהגות רשויות האכיפה בנושאים דומים שבהן נתקלות הרשויות בקושי לפצח את יעדי הפשיעה בכלים מקומיים".

עו"ד ניר צבי מצביע עוד כי גל ההצתות אינו אמור להפתיע, כיוון ש"מנתונים שפורסמו היום בכלי התקשורת עולה כי גל ההצתות הנוכחי אינו אמור להפתיע איש שכן כבר במחצית הראשונה של שנת 2016 חל זינוק עצום במספר מקרי ההצתות".

"אשר על כן, אבקשך לפעול בהתאם לסמכותך ולהורות על הקמת צוותי אכיפה משולבת, בראשות פרקליטויות המחוזות על מנת לאתר ולמצות את הדין עם המציתים המסכנים את חייהם ורכושם של אזרחי ישראל, וכפי שנעשה בפרשות דומות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד