בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כעת לכולם ברור: ערבים הציתו שריפות רבות

הטרור השקט התפרץ: עשרות אלפים מחוץ לבתיהם, אלפי כבאים בפעולה וטייסות מחו"ל נשלחו לסייע || השב"כ נכנס לפעולה בניסיון לעצור את הבערה || "אין מוטיבציה בדרגים הגבוהים להעניש מציתים"

  • כ"ד חשון תשע"ז - 07:19 25/11/2016
גודל: א א א

הבוקר (שישי) נפתח יומה הרביעי של מלחמה באש בכל רחבי הארץ, והלהבות ממשיכות להתפשט כל העת במוקדים נוספים, אודות לרוחות החזקות ולמציתים ערבים שאחראים ללא מעט מהדליקות בימים אלו.

בכל העת ברור לכולם כי לרוב השריפות אחראים ערבים. עשרות רבות של ערבים נעצרו ברחבי הארץ והשב"כ נכנס לפעילות בהילוך מהיר. ברשתות החברתיות הערביות מייחלים להתגברות השריפות ובחמאס בירכו על הפעילות החבלנית שמשתקת את המדינה.

הנזק מהשריפה סמוך לירושלים (דוברות המשטרה)

השריפה בחיפה

לפחות עד לאתמול, במערכת הבטחון לא התייחסו ברצינות לטרור ההצתות השקט הפועל מעת לעת, כך אומר איש בטחון איתו שוחחנו מאזור גוש עציון. "הצבא לוקח את זה בכל החומרה", אומר האיש, אך מוסיף: "בדרגים הגבוהים יותר במשטרה ובצבא, ברמת האוגדה, יש חוסר מוטיבציה לקחת את החבר'ה האלו ולהעניש אותם, גם כאלה שנתפסו בעבר". לדבריו, מציתים ערבים שנתפסו לאחר שהציתו שריפה לפני כחודשיים בגוש עציון שוחררו כעבור זמן מה ללא שהועמדו לדין.

מאות רבות של שריפות נמנו מתחילת הגל הבוער, מאות נפגעו משאיפת עשן ועשרות בתים וכלי רכב ניזוקו. עשרות אלפי תושבים בילו לילות מחוץ לבתיהם.

חמ"ל משטרה (דוברות המשטרה)

(רותם אביטל)

בבוקר פרצה שריפה באזור מחלף קרית גת בכביש 6 ותנועת הרכבות נעצרה.

במהלך הלילה פונה הישוב בית מאיר שבהרי ירושלים מתושביו זאת בעקבות שריפה שהציתו ערבים במקום. 60 כבאים פעלו במקום ונזק נגרם למספר מבנים. עוד בתחילת האירוע נצפו מספר חשודים נמלט מהמקום ובהמשך נעצר חשוד במעשה.

מאות כבאים פועלים עדיין בניסיון לכבות את השריפה בחיפה שככל הנראה הוצתה אתמול. בישוב דולב בבנימין פונו מספר דיירים, ובמשטרה ביקשו לא להתקרב לאזור חבל מגידו ורמות מנשה, זאת בעקבות שריפה ביער במקום. השריפה באזור נטף שבהרי ירושלים התפשטה במהלך הלילה ומסכנת מבנים של רכבת ישראל. בצפון פרצה שריפה סמוך לכעביה. במועצה האזורית משגבב הצליחו הכוחות להשתלט על שריפה סמוך להר חלוץ.

(דוברות המשטרה)

ממדינות שכנות, כדוגמת יוון, תורכיה, קרואטיה, רוסיה ועוד, נשלחו מטוסים לסייע בכיבוי הדליקה וגם מטוס הסופרטנגקר האמריקאי, שסיים את השריפה בכרמל לפני כשש שנים, צפוי להגיע גם הוא לישראל בקרוב.

(איתי מזור, מד"א)

(דוברות המשטרה)

(כבאות והצלה ירושלים)

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד