בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לבוא לעמונה עכשיו ולהתנגד להריסת היישוב"

רבנים קוראים לציבור להגיע לעמונה. מנדלבליט הגיש חוות דעת בנוגע ל'נכסי נפקדים'

  • כ"ח חשון תשע"ז - 12:28 29/11/2016
גודל: א א א
(הלל מאיר, tps)
(הלל מאיר, tps)

עשרות רבנים מהציונות הדתית חתמו השבוע על מכתב בו הם קוראים לציבור הרחב לבוא לישוב עמונה ולהיאבק כנגד הריסת הישוב וגירוש המשפחות.

"אנו קוראים לכל מי שיכול כבר בעת הזאת לבוא ולשהות בישוב", נכתב בראש הדף עליו חתמו הרבנים. "השהייה במקום באה בכדי לחזק את התושבים היקרים. ולומר באופן ברור לכל מקבלי ההחלטות: אנחנו עתה יחד עם תושבי עמונה בעת צרתם לכל דבר ועניין", כתבו הרבנים.

"אנו קוראים לציבור הרחב להמשיך ולשהות בישוב, ולהביע מחאה נמרצת על הרס הישוב באמצעות התנגדות פסיבית וללא אלימות. אנו קוראים לממשלת ישראל ולעומד בראשה למנוע לאלתר את ההרס הנפשע והמיותר הזה".

בין הרבנים שחתמו על המכתב: הרב אביגדור נבנצל, הרב דב לאיור, הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי, הרב דוד חי הכהן, הרב חיים דרוקמן, הרב אלי סדן, הרב אליהו זיני, הרב אליקים לבנון, הרב שמואל אליהו ועוד רבים.

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש אתמול (שני) את חוות דעתו לפיה ניתן לשכן את מגורשי הישוב עמונה בחלקות הסמוכות לישוב הצפוי לההרס בחודש הקרוב. בחוות דעתו, שנשענת על חוות דעתו של הפרקליט הצבאי הראש לשעבר אורי שהם, ישוכנו המגורשים באדמות המוגדרות כ'נכסי נפקדים' סמוך לעמונה, למשך שמונה חודשים לכל היותר, וזאת במידה וחוק ההסדרה לא יעבור. מדובר בפתרון זמני כביכול.

"המתווה אינו מהווה פתרון עבור תושבי עמונה כלל וכלל", נכתב בהודעת מטה המאבק של עמונה בתגובה לדברים. "מדובר במתווה מגוחך ומשפיל, של מי שאיננו רואה מול עיניו את עשרות המשפחות ומאות הילדים שבנו כאן מפעל חיים במשך עשרים שנה. לא ניעקר מביתנו בהסכמה למקום אחר רק כדי להיזרק שוב מאותו מקום כעבור שמונה חודשים, אל הבלתי נודע".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הגיב גם הוא להודעתו של מנדלבליט ואמר כי "בחוות הדעת התייחס היועמ"ש לפתרון זמני ומוגבל מאוד שאין בצדו כלום, ולמעשה קבע שלא ניתן לעשות שימוש ב'נכסי נפקדים' לצורך הקמת ישוב לאורך זמן. בכך קבר היועץ את מתווה 'נכסי הנפקדים' שהוצע לו, ואילץ אותנו להשלים את חקיקת חוק ההסדרה כדי למנוע את פינוי עמונה". עוד הוסיף סמוטריץ' ואמר, כי "תושבי עמונה לא יסכימו, בצדק, לפתרון זמני שבסופו יגורשו מביתם".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד