בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תלונה: התנכלו למתפללים סמוך להר הבית

בני זוג שנעצרו בעיר העתיקה בחשד שהתפללו סמוך להר הבית הוכרחו ללון בתחנת המשטרה, הבעל בחצר והאשה על ספסל, במקום לשהות בבית מעצר מוסדר. "התעללות לשמה"

  • י"א כסלו תשע"ז - 15:32 11/12/2016
גודל: א א א
ארכיון
ארכיון

התנכלות מכוונת למתפללים סמוך להר הבית או אירוע נקודתי של פגיעה בזכויות?

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הגיש תלונה ליחידת תלונות הציבור של המשטרה, בגין פגיעה חמורה בזכויותיהם של בני זוג מהשומרון שנעצרו בעיר העתיקה ונאלצו ללון בתחנת המשטרה בקור וללא תנאים נאותים, משום שהמשטרה לא העבירה אותם לבית מעצר כנדרש.

בני הזוג נעצרו לפני כשבועיים לאחר שנטען שערכו סיבוב שערים סביב שערי הר הבית והתווכחו עם שוטרים, אשר טענו כי השניים סירבו להציג תעודות זהות. לאחר החקירה בתחנת מרחב דוד הוחלט לעצור את המתלוננים למעצר לילה, אולם בניגוד לדין והנהלים לא הועברו בני הזוג לבית מעצר מוסדר, אלא הושארו לישון בתחנה.

על פי התלונה, האשה הושארה לישון בלילה על ספסל במסדרון במפלג החקירות, מסדרון פתוח לעוברים ושבים, גברים כנשים, וכך נאלצה להעביר את הלילה באופן משפיל, ללא חימום נאות, מיטה ושמיכה, ובעקבות כך היתה חולה מספר ימים ונעדרה מהעבודה.

בעלה אף הוכרח להעביר את הלילה בחצר פתוחה בתחנת המשטרה, בקור הירושלמי וללא מיטה ושמיכה. למחרת יש לציין, שוחררו השניים ללא תנאי לאחר שבית המשפט דחה את בקשת המשטרה להרחיקם ל-15 יום מאזור הר הבית.

"השארת אדם למעצר לילה בתחנת משטרה מהווה פגיעה בזכויות", כתב בתלונה עו"ד יאדו ואף ציטט החלטה של בית המשפט בנושא במקרה דומה.

"אולם השארת אדם לישון בחצר פתוחה כל הלילה בלי שמיכה בקור הירושלים של 5 מעלות זאת כבר התעללות לשמה! מדובר בסדיזם שהופעל כלפי מרשי תוך שימוש בכוח המשרה", הוסיף עו"ד יאדו.

בארגון חוננו מציינים כי בכוונתם להגיש בנוסף לתלונה גם תביעה אזרחית כנגד המשטרה. "לא נוכל להשלים עם פגיעה כה חמורה בזכויות בסיסיות של עצורים. לצערנו נראה כי ישנה מגמה מצד המשטרה להתעמר בעצורים שמבקשים להתפלל בהר הבית", אומרים בחוננו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד