בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם ח"כ גטאס יודח מהכנסת?

במידה ואכן חוק ההדחה יופעל נגד הח"כ החשוד בסיוע למחבלים, הוא יודח למשך קדנציה אחת

  • י"ט כסלו תשע"ז - 10:32 19/12/2016
גודל: א א א
חכ גטאס בהר הבית (צילום מסך)
חכ גטאס בהר הבית (צילום מסך)

על רקע פרשת העברת מסרי חמאס למחבלים בכלא, בה בעורב ח"כ באסל גטאס (הרשימה הערבית המשותפת), הודיע הבוקר (שני) חבר הכנסת זאב אלקין כי הוא ייזום את הפעלתו של חוק ההדחה שאושר בכנסת לפני מספר חודשים, נגד ח"כ גאטס.

אתמול נחשף, כי בעקבות מידע מודיעיני, פתחה היחבא"ל (יחידה לחקירת פשעים בין לאומיים) בחקירה אודות הברחת אלפי מכשירים סלולרים למחבלים הכלואים בישראל, יחד עם מסרים מארגון הטרור חמאס. בעת ביקורו של גטאס בכלא קציעות, הותקפו מצלמות בחדר בו נפגש עם המחבלים וליד דקה ובסל בזרה.

על פי הפרסום, התיעוד הפליל את ח"כ גטאס, כשהעביר מסרים מחמאס למחבלים בכלא וכן הבריח מכשירים סלולרים. המכשירים והמסרים אותרו בידי המחבלים הכלואים. בשל החסינות שיש לגטאס כחבר כנסת, הוא לא נעצר במקום אך הוא זומן לחקירה.

"אני קורא לחברי הכנסת לשים קץ לתופעת כהונת חברי כנסת שבגלוי מסייעים לטרור ותומכים בו, בניגוד מוחלט להתחייבות שלקחו על עצמם במסגרת סעיף 7 א' לחוק יסוד הכנסת", אמר אלקין לחברי הכנסת. "אני מבקש מכם לצרף את חתימתכם לפנייה שאני יוזם להפעלת המנגנון בחוק ההדחה שאושר בקדנציה הזו, אותו קידמתי לפי בקשת ראש הממשלה, ולפעול יחד כדי להרחיק את ח"כ באסל גאטס באופן מידי".

כלא קציעות בו נתפס גטאס (אתר שבס)

על פי החוק, שאם יופעל כעת זו תהיה הפעם הראשונה להפעלתו, ניתנת האפשרות להדיח חבר כנסת מכהן בחתימתם של 90 ח"כים, לאחר ש-70 חתמו על הבקשה שתוגש ליו"ר הכנסת. במידה ויאספו החתימות הנדרשות, הח"כ יודח למשך הקדנציה הנוכחית בלבד.

"העובדות הן ברורות, ולמרות זאת ח"כ באסל גאטס לא מביע שום חרטה", אמר אלקין. "בהתחשב בזה שמיצוי ההליך הפלילי ייקח הרבה מאוד זמן, אין שום סיבה שבעולם שהוא ימשיך כל הזמן הזה לכהן בכנסת, לקבל משכורת על חשבון הציבור ולנצל את חסינותו ומעמדו לתמיכה בטרור".

ליוזמתו של אלקין הצטרפו ח"כים ושרים רבים שאף מתחו ביקורת חריפה על מפלגת בל"ד והרשימה הערבית המשותפת. "חברי הכנסת מטעם בל"ד – גטאס, זועבי וזחלאקה, נוהגים לאורך שנים בהתנהגות שמזמן חצתה את קו הגבול שבין הבעת מחאה לבין בגידה ושיתוף פעולה עם האויב", אמר השר יריב לוין. "בית המשפט העליון מאפשר לאנשים הללו להתמודד לכנסת למרות שוועדת הבחירות פוסלת אותם פעם אחר פעם. זו לא דמוקרטיה – זו אנרכיה".

השר לבטחון פנים גלעד ארדן קרא לאסור על ח"כים לבקר אצל אסירים בטחוניים. שר הבטחון אביגדור ליברמן אמר, כי "עוד הוכחה בשרשרת לכך שהרשימה המשותפת היא בעצם רשימת המרגלים והבוגדים המשותפת".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד