בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עיריית נצרת ארגנה אירוע הוקרה לרוצח?

בנו של אחד הנרצחים, ריצ'רד לייקין הי"ד, פנה במכתב למפכ"ל ודרש ממנו לפתוח בחקירה

  • כלב אליהו
  • כ' כסלו תשע"ז - 10:41 20/12/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בו נרצח לייקין (קובי גדעון, לעמ)
זירת הפיגוע בו נרצח לייקין (קובי גדעון, לעמ)

חשוון תשע"ו, שכונת ארמון הנציב, ירושלים: שני רוצחים ערבים משכונת ג'בל מוכבר הסמוכה, עולים לאוטובוס קו 78, נועלים את דלתות האוטובוס, ומתחילים לפתוח בירי לעבר הנוסעים. לאחר הירי, הם מזדרזים להשתמש גם בסכינים שהביאו עמם, כדי ליצור כמה שיותר נזק. מן הירי נרצחו שלושה יהודים: אלון גובברג, חיים חביב, ולאחר שבועיים מת מפצעיו בבית-החולים, ריצ'רד לייקין. שמותיהם של שני הרוצחים הם, בלאל אבו גאנם ובהאא' עליאן. הרוצח הראשון נהרג מאש כוחות הביטחון ואילו השני נפצע ונגזרו עליו שלושה מאסרי עולם ו-30 שנים נוספות בכלא.

מעשי הרצח של הרוצח בהאא' עליאן, שכנעו ככל הנראה את עירית נצרת לקיים אירוע 'תרבותי' המוקיר את זכרו. בשבוע שעבר, התקיים בעיר נצרת, שבראשה עומד עלי סאלם, ארוע הוקרה לזכרו של בהאא' עליאן בארגונה של עיריית נצרת ואגודת 'אנמאא' לדמוקרטיה ולפיתוח היכולות.

בראיון שמסר מרכז הפרויקט באגודה, סאיב מסארווה לעיתון הערבי אל-קודס, נאמר כך: "ראינו לקיים את שרשרת הקוראים הגדולה והארוכה ביותר בעיר נצרת, כהשלמת המסר של השהיד (הרוצח) בהאא' עליאן שיצא מירושלים. אנו מתכנסים כאן על מנת להדגיש את אחדותנו כערבים בכל מקום, ונשלים את המסר בכלל הערים והכפרים הערביים". כמו כן הדגיש מסארווה, כי "עיריית נצרת תמכה פרויקט ובירכה על הרעיון התרבותי". חשוב לציין כי המקוריות איננה של עיריית נצרת. קדם לה ארגון המרצחים אש"פ שאת מחנה הקיץ האחרון שלו הקדיש לרוצח זה.

בנו של אחד הנרצחים, מיכה לייקין אבני, פנה במכתב למפכ"ל המשטרה ודרש ממנו לפתוח בחקירה פלילית באופן מידי, וכך הוא כותב: לאור ביצוע עבירות לכאורה של המרדה, הסתה לטרור, התארגנות אסורה, הפרת אמונים ושימוש בלתי חוקי בכספי ציבור, ולאור הפגיעה בכבוד המדינה וברגשות הציבור, אני קורא לך לפתוח בחקירה פלילית כנגד ראש העיר נצרת, מארגני האירוע מטעם העירייה ואנשי אגודת אנמאא.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד