בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ההבדל שבין מידיי אבנים יהודים לערבים

כלפי היהודים מנסה המדינה לנקוט בענישה מחמירה יותר

  • יח"צ
  • כ"ב כסלו תשע"ז - 15:25 22/12/2016
גודל: א א א
(צילום מסך)
(צילום מסך)
עו"ד איתמר בן גביר תוקף את מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה גואי אש ואומר כי "הפרקליט מנהל מדיניות מפלה ולא דמוקרטית".
בתוכניתו של אראל סגל בגלי צה"ל נחשף כי השופט דרורי מבית משפט המחוזי בירושלים נתן שלושה פסקי דין בעניינם של מידי אבנים קטינים לעבר רכבים. בשלושת המקרים המדובר באבנים שלא פגעו, לא נגרם נזק, והקטינים הביעו חרטה והסתבר כי עשו המעשה על רקע אירועים קשים. בעניינים של שלושה נאשמים יהודים, שייצג אותם עו"ד בן גביר הם ידו האבנים מתוך סערה נפשית ובעקבות חטיפת שלושת הנערים שנרצחו, ואילו במקרה של הנאשמים הערבים אותם ייצגה עורכת הדין לאה צמל הם פעלו בעקבות הרצחו של הנער אבו חדיר.
השופט דרורי הביע שאט נפש מהמעשים, קבע שאין להתעלם מהחמורה שלהם אך במקביל קבע שבשל רצונו לשקם הנערים והיות ובענישת נוער יש לתת דגש על יסודות השיקום והתשובה, הוא לא יטיל עליהם הרשעה פלילית שתהווה כתם לכל החיים והסתפק בהטלת שעות לתועלת הציבור.
דרורי קבע את אותן קביעות בשלושת פסקי הדין אלא שכעת הסתבר כי מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה גואי אש, הורה להגיש ערעור רק בעניינם של היהודים והמדינה דורשת מבית המשפט העליון להרשיעם ולהטיל עליהם עונש של מאסר שירוצה בעבודות שירות, ואילו באשר לקטינים הערבים החליט אש שלא להגיש ערעור.
עו"ד בן גביר טוען כי "לא ניתן להפלות בן דם לדם בין דין לדין. ההחלטה של עו"ד אש להגיש ערעור נגד היהודים ולא להגיש ערעור נגד הערבים לא רק פוגעת בנאשמים אלא פוגעת בראש ובראשונה במדינת ישראל, במערכת המשפטית, והיא מסוכנת לחברה דמוקרטית".
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד