בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה מסרבת להכיר באירוע כלאומני

נהג יהודי טעה בדרך והותקף בקלנדיה בידי ערבים. על אף שערבי יידה לעבר רכבו אבן, המשטרה מסרבת להכיר באירוע כלאומני. ארגון חוננו: "המשטרה טומנת ראשה בחול"

  • יח"צ
  • כ"ב כסלו תשע"ז - 20:04 22/12/2016
גודל: א א א
ארכיון (יעקב אפללו, tps)
ארכיון (יעקב אפללו, tps)

מדוע מסרבת המשטרה להכיר באירוע בו הותקף נהג יהודי בקלנדיה, כאירוע על רקע לאומני?

גיל (שם בדוי), נקלע בשל טעות בניווט לאזור קלנדיה, שם הותקף, מרכבו נגנב תיק וערבי השליך אבן גדולה על הרכב. בדרך נס הוא נחלץ מהמקום, אולם המשטרה מסרבת להכיר באירוע כלאומני, ושלשום אף דחתה את הערר שהגיש על ההחלטה עו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית בארגון חוננו.

האירוע התרחש בערב סוכות ביום שישי. גיל נסע מאזור בנימין לביתו בלוד, כאשר על פי הדרכת וויז נקלע לאזור קלנדיה לאחר שפספס את הפנייה לירושלים. עד מהרה מצא את עצמו בפקק ארוך כשסביבו ערבים בלבד. לפתע זיהה אחד הערבים כי גיל יהודי, וניסה לפתוח את דלת הנהג. גיל התעמת איתו, שלף סכין שהיתה ברשותו להגנה עצמית ויצא מהרכב. בשלב זה עזב הערבי את הדלת, הקיף את הרכב, פתח את הדלת האחורית, הוציא את תיק כלי העבודה של גיל ונמלט.

לאחר שנחשף אל מול כולם כיהודי עם כיפה על הראש, ניסה גיל להימלט מהפקק. כעבור מספר מטרים של נסיעה יידה ערבי נוסף אבן גדולה על הרכב. גיל הצליח לברוח וליסוע מהאזור תוך שהוא מזעיק את המשטרה והצבא שהיו עמו בקשר עד שהגיע לירושלים.

אולם לאחר שניצל מסכנת החיים התברר לגיל כי הדרך להכרה כנפגע איבה וקבלת פיצוי ממס רכוש אינה כה פשוטה. הוא נדרש להגיש את התלונה דווקא בתחנת משטרת בנימין, שם נאמר לו כי נראה שהאירוע פלילי ולא לאומני. גיל פנה לארגון חוננו, ועו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית של הארגון הגיש ערר על ההחלטה לקצין המשטרה הממונה על הנושא, אולם גם הוא נדחה בטענה שגם ידוי האבן וגם הגניבה הינם על רקע פלילי.

עו"ד יאדו הודיע כי בכוונתו להגיש ערר נוסף. "מדובר באירוע מובהק על רקע לאומני, וכבר ראינו לא מעט מקרי שוד על רקע לאומני ובראשם רצח ושוד הרכב של אבי בן ציון הי"ד, שהוכר לאחר מאבק כאירוע לאומני שכן השודדים חיפשו קרבן יהודי. אולם גם אם נניח לשיטת המשטרה כי גניבת התיק עצמה פלילית, הרי שאין כל הגיון בהגדרת אירוע זריקת האבן המנותק מהשוד, כאירוע פלילי. גנבים אינם מיידים אבנים, וכל ילד ברחוב מבין כי יידוי אבן על יהודי שנקלע לאזור מוקף ערבים הינו לאומני. המשטרה לצערינו טומנת את ראשה בחול ומסרבת להתמודד עם המציאות היומיומית בה יהודים מותקפים על רקע לאומני מדי יום".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד